ימצי - מחברת 5 שלוש שאלות :

תגיות:
  1. “צבע הקובייה חייב להיות מורכב מאותיות בלבד, משקלה של הקובייה חייב להיות חיובי וכמות הפאות חייבת להיות תואמת למספר הערכים המופיעים על הפאות.”
    אין בשאלה שום שימוש ב"משקל" הזה. אפשר להתעלם ממנו ?

  2. " המשתתף צריך להשתמש בקוביות האות שיצאו לו כדי ליצור מילה תקנית בשפה האנגלית שאורכה 2 אותיות לפחות.
    הוא יכול לסדר את הקוביות מחדש ולבחור שלא להשתמש בחלק מהן, אבל הוא לא יכול להשתמש באותה קוביית אות פעמיים. למרות זאת, יכול לקרות מצב שיותר מקוביית אות אחת תציג את אותה אות. "
    אני מבין מהשאלה שאנחנו מחכים לאינפוט של המשתמש עם המילה שהצליח להרכיב. אך מה קורה אם הוא לא מצליח להרכיב ? יש הגבלת זמן לכל תור או משהו ?

  3. יש בשאלה 4 סוגי קוביות :
    “קוביה נומרית” , “קוביה לא מאוזנת” , קובית אורך (שהיא מקרה פרטי של נומרית) וקובית אות (שהיא מקרה פרטי של לא מאוזנת).
    על מנת לבנות את המשחק אנחנו צריכים למעשה רק “קובית אורך” ו"קובית אות" , האם ניתן לדלג על השלב של “נומרית” ו"לא מאוזנת" ?
    תודהההההההההההה !

  1. משקל ממה שהבנתי הכוונה שהמשקל של כל פאה (בהקשר של קוביה לא מאוזנת) חייב להיות חיובי.
  2. מאמין שלא, בשביל היררכיה.

לגבי 2 - מאמין שזה כל אחד והפרשנות שלו, אבל נחכה לתשובה

לייק 1

הוא יכול להכניס סתם מילה לא חוקית ולהכשל אם הוא לא מצליח לבנות מילה.
לגבי 3 – לא, נא לממש את כל סוגי הקוביות

לייק 1

במשחק “Yamtzee” יש שק גדול שמכיל המון “קוביות אורך”, ושק גדול נוסף של קוביות לא מאוזנות בצבעים שונים שנקראות “קוביית אות”.
10% מהקוביות בכל שק הן אדומות, 25% הן ירוקות ו־65% הן כחולות.

רק מוודא, הכמות לא חשובה ואני יכול לבחור כל מספר, ורק לשמור על יחס הצבעים?

עוד שאלה:

קוביות ירוקות נותנות למשתתף את האפשרות לבחור אם להטילן מחדש.

האם זה תקף לשני הסוגים?

לייק 1

יאפ…

כן

2 לייקים

אני עשיתי שאין כמות קבועה , רק שהשק מייצר קוביות רנדומלית ביחסים הנ’'ל .
כך שניתן בכל פעם שנדרשת קוביה לקרוא לשק שמייצר כזו

לייק 1

האם צריך בהכרח לממש מחלקה של “קוביית אורך” ומחלקה של “קוביית אות” או שאפשר ליצור אותן בתוך המשחק כאובייקט “קובייה מספרית” ו"קובייה לא מאוזנת" בהתאמה?

סליחה על ההטרחה, אבל יש משהו שאני חש שפספסתי כאן. אם אני יוצר מופע של האובייקט “קוביה לא מאוזנת” שמייצג קוביית אותיות ומכניס לתוכו את סיכויי ההטלה שבעצם מורכבים משתי רשימות באורך זהה, אז מתודת ההטלה של הקוביה באופן אוטומטי תיצור מצב של קוביה עם 26 פאות בגלל אופי הפונקציה שמחזירה בהתאם למשקלים. כלומר, אין באמת צורך להשתמש במספר הפאות שמוגדר ביצירת האובייקט. במקרה של קובייה מספרית יש כמובן צורך במספר הפאות כדי להגדיר את טווח ההטלה, אבל בקובייה לא מאוזנת מספר הפאות נקבע על פי הדאטה של סיכויי ההטלה. אם כך, האם יש צורך בכלל בתכונה הזו כשמדובר בקוביה לא מאוזנת?

ועוד שאלה שהיא טיפה תאורטית בכל מה שקשור לתכנון הקוד. האם כאשר אנחנו בונים את ההדמייה מותר לעשות “קיצורי דרך”? למשל, בהוראות התרגיל כתוב “קוביית אורך היא קובייה מספרית עם 10 פאות. אם הקובייה מורה 1, זורקים אותה שוב עד שיוצא מספר אחר.” אפשר כמובן ליצור לולאת “וויל” שמפסיקה רק כאשר התוצאה שונה מ1, אבל יהיה יותר קל ליצור קוביה של 2 עד 10. האם גישה כזו רצויה? או שאולי פתרון כזה משפיע (גם אם באופן זניח) על ההסתברות של ההטלות? השאלה הרחבה יותר שאני מנסה לשאול פה הוא אם “מתחת למכסה המנוע” אפשר לממש דברים שיביאו לאותה תוצאה בלי לעבור את כל התהליך?

כן, זה אפשרי ועושים בזה שימוש בתעשייה.
במקרה של תרגילים עדיף שתצמד לנוסח התרגיל, כי כנראה רוצים שתתרגל דברים :slight_smile:

בנוגע לשאר השאלות – לדעתי אתם מתפלפלים קצת יותר מדי בעניין השאלה. תכננו וצרו מה שעובד לכם.

לייק 1

האם לאחר ששחקן הוציא קוביות מהשקים, והרכיב מקוביות האורך מילה, הקוביות “יוצאות מהמשחק” או חוזרות חזרה לסל? במילים אחרות האם גודל השק משתנה לאורך המשחק לפי שימוש השחקנים?

מאחר והוגדר כי בשק יש המון המון קוביות ולא נכתב מספר ברור , אני הנחתי שהעיקר הוא להוציא קוביות בהסתברות שנאמרה.
הישום הוא באופן מאוד דומה לקוביה הלא מאוזנת.

2 לייקים

אני מדגיש. להוציא קוביות בהסתברות כלשהי לא שווה ללהוציא קוביות משק שבו אחוז הקוביות מכל סוג נקבע בהתחלה.

2 לייקים

אם היו אומרים מספר ברור של קוביות בשק בהתחלה , אני איתך.
אך מאחר ולא אמרו , וזה יכול להיות 20 קוביות או מליון קוביות (ובמליון קוביות ההבדל באמת זניח בין שתי האופציות) , אני מניח שזה לא משנה לשואל התרגיל.
אלא אם תוסיף אופציה של לשאול כמה קוביות בשק בתחילת המשחק - אך לא התבקשנו.

לייק 1

סך הקוביות מכל סוג נאמר לך - באחוזים.
מסכים שלא בטוח שזה יתאים במדוייק עבור כל שק, אבל זה כל הקטע. אם לא מצויין מספר, אתה יכול להגדיר בעצמך מספר X, וממנו לגזור את מספר הקוביות מכל סוג.

לייק 1

אני העדפתי ליצור פונקציה שמייצרת כל פעם קוביה לפי היחסים שהוגדרו.
אני לא חושב שזה עקרוני כך או כך.
יום טוב !

2 לייקים

האם יש הגבלה על כמות הפעמים שמותר להטיל מחדש (כלומר, אפשר להטיל רק פעם אחת נוספת או שהמשתמש יכול להטיל כל קוביה ירוקה כמה פעמים שירצה)?

לייק 1

פעם אחת :slight_smile:

לייק 1

רק מוודאת סופית שהבנתי בהמשך להתכתבות שלכם - מספר הקוביות בשקים לאורך המשחק לא משתנה. אם הוא היה משתנה, קרי אם בתור הראשון שחקן היה שולף קוביה ובכך תכולת השק הייתה יורדת (נניח) מ100 ל99, זה היה משנה עבור שליפת הקוביה הבאה מהשק את הסבירויות. אבל זה לא המקרה כאן. אכן כך?

מוזמנת לממש ככה או ככה. אני חושב שאף אחד מהם לא מקשה על המימוש ברמה משמעותית