מגמת מחשבים בבית הספר

האם מישהו היה כאן במגמת מחשבים בבית ספר ויכול להעיד על הרמה?

לייק 1

אני הייתי לפני יותר מעשור…
לא יודעת מה לומדים היום, אבל את דרך החשיבה קיבלתי שם.

לייק 1

לא הייתי במגמת מחשבים, אבל ברור לי שאפילו בין מורים שונים באותה המגמה יכולים להיות הבדלים משמעותיים, על אחת כמה וכמה ההבדלים בין בתי ספר שונים, ערים שונות, וטווח של אי אילו כמה שנים…
הייתי ממליצה לך לשאול מורה מהמגמה לגבי התכנים הנלמדים ולחפש מיקודים של השנים האחרונות לקראת הבגרות במחשבים, וככה בעצם להבין האם זה מעניין אותך או לא.

4 לייקים

אני הייתי :slightly_smiling_face:
האמת שאני זוכרת שהבגרות לא הייתה קשה, וזכור לי שלמדתי פסקל ואסמבלי.

לא הייתי כלכך טובה בזה, כי ממש לא אהבתי את המורה שהייתה לנו.
ובכל זאת היה לי ציון טוב בסופו של דבר.

אני באופן אישי כן ממליצה :blush:

לייק 1

אני לא יודע אם זה היה נחשב מגמה, אבל למדתי פסקל.
זה היה לפני בדיוק 16 שנים, ואני לא זוכר משם כלום האמת כדי לומר לך על הרמה. (אחרי הכל זה חצי מהחיים שלי שעברו מאז) לא זוכר ברמה שאני לא זוכר אם היה שם לולאות או איך משימים משתנים.
ממה שאני זוכר במעורפל זה בכלל לא היה דומה לפייתון… ולכן אין לי דרך להשוות.

אני כן זוכר שאהבתי את זה נורא :heart:

2 לייקים

אני עשיתי בגרות 5 יח"ל לפני 8 שנים.
למדנו Java, קצת JS, קצת SQL וקצת HTML וחוץ מזה גם אוטומטים (כמו בתרגיל).
ב-Java הנושא הכי מתקדם שלמדנו הוא תכנות מונחה עצמים, אם אני זוכר נכון.

כבר בשבוע 4 או 5 של הקורס הבנתי שלומדים פה בצורה הרבה יותר מעמיקה משלמדתי בבית ספר.
לדוגמה, בתכנות מונחה עצמים לא למדנו על ירושה ואף אחד לא דיבר איתנו על הקונספטים של iterable או mutable.

כשעשיתי מבחנים לאמ"ן הבנתי שמה שלמדתי בבית ספר מאוד מצומצם כי בשאלות על Java לא הכרתי אפילו חלק מהמונחים.

אבל באמת כמו שאלמוג אמרה זה משתנה בין בתי ספר, אני מכיר אנשים שעשו 10 יח"ל ונדמה לי שאפילו 15. להם היה פרויקט גדול שהרבה מהלמידה בו הייתה מהתנסות וחיפוש באינטרנט.

6 לייקים

לגבי הפרויקטים - אני לא יודע לענות לך,

אבל יכול להיות שאפשר להקיש פחות או יותר על הרמה מתוך התבוננות בבחינות הבגרות. :slight_smile:

(למשל, הסתכלתי בשבוע שעבר על הבחינה עבור מי שלמד ג’אווה, וזה היה נראה כאילו אם אני רק אלמד את השפה עצמה - את הידע בתכנות למדנו באופן הרבה יותר מעמיק כבר כאן!)

אני עשיתי 10 יח"ל במדעי המחשב - 5 עיוני ו-5 פרויקט ב-C# לפני 9 שנים.

השאלה זה מה אתה מחפש לדעת על הרמה. זה גם יהיה טוב לדעת למה אתה שואל כדי שיהיה אפשר למקד את התשובה :slight_smile:

אני גם לא זוכרת שלמדתי משהו כזה, אם כי כן ישנתי הרבה בשיעורים (תכנות הגיע לי די בקלות אז יכולתי לישון ועדיין להוציא 90-95 בתעודת הבגרות :laughing: )
כן זוכרת שלמדנו על רקורסיה, אוטומטיים וסיבוכיות

אותו הדבר אצלי, המבחן של אמ"ן היה הרבה יותר מורכב ממה שלמדנו

לא בטוחה אם זה מה שאתה מתכוון כ-15 יח"ל, אבל אצלנו היה שילוב של 10 יחידות מחשבים + 5 יחידות מקצוע מדעי אחר (פיזיקה, כימיה או ביולוגיה)

אני אוסיף שבשביל הפרויקט היינו צריכים לבנות מערכת די בסיסית להזנת נתונים (מערכת ניהול כלשהי). לדוגמא לבנות ממשק משתמש שיש בה תאי אינפוט לנתונים של מוצר, התוכנה מתחברת למסד נתונים מקומי (AKA Access) ושומרת את הנתונים במסד. העניין הוא שלא באמת מלמדים אותך להבין את מה שאתה עושה, אלא פשוט אומרים לך “תכתוב ככה כדי לעשות ככה”, אז לדוגמא יתנו לך קוד מוכן של איך להתחבר למסד נתונים ואתה רק מקליד את זה ועושה שינוי קטנים כדי להתאים לנתיב שלך. כמו כל מערכת החינוך - המטרה זה בית חרושת לציונים, ולא באמת להקנות ידע :woman_shrugging:

4 לייקים

אז איך הגעת לעבוד בתכנות?

אני לא עובד בתכנות :slight_smile: (הלוואי והייתי… ) אני אדריכל.
אדריכל שחולם לעבוד בתכנות. :heart:

3 לייקים

גם אני עשיתי 5 יחידות במדמ״ח בתיכון, ו-5 יחידות נוספות בתכנון ותכנות מערכות מטעם מכון ויצמן.

אין לי הרבה מה להוסיף לתגובות כאן הנוגעות ל-5 הבסיסיות.
כן אוסיף שהבגרות השנייה העשירה אותי מאוד בתוצאה הסופית, משום שנדרש מאיתנו לפתח יכולות של למידה עצמית, לתכנן ולבנות מערכת ולהביאה לכדי מוצר מוגמר, ובסוף להציג אותה מול קהל.
לא הייתי מוותר על ה-5 הנוספות, זוכר רק דברים טובים מהחוויה הזו.

לייק 1

האם זה עניין מישהו אחר כך?
הכוונה, עצם זה שיש לך בתעודת הבגרות 5 יחל מדמח, במה זה עזר/ יכול היה לעזור לך?

א. חוויה חיובית מהתיכון למי שאוהב את המקצוע!
ב. העשרה עצמית.
ג. לא הבנתי את זה בזמנו, אבל מקצוע נוסף של 5 יח״ל מעלה את הממוצע הבגרויות האוניברסיטאי שלך. בפועל, מי שרוצה ללמוד מקצועות שדורשים סכם גבוה (רפואה, מדעים, הנדסה למיניהם), יוכל להתקבל בקלות יותר, שכן אז לצורך הגעה לסכם המינימלי, לרוב נדרש ציון פסיכומטרי צנוע יותר.

3 לייקים

לאוניברסיטה זה מהמם ! גם לי זה נתן בונוס

אבל גם מגמה מדעית אחרת תספיק, לא? (פיסיקה, למשל)

יותר מקצועות - יותר טוב.
אני עשיתי גם פיזיקה למשל

ברור… אתה מקבל על כל בגרות מדעית שיש לך
אבל אם זה משהו שאתה אוהב תעשה את זה (:

אני בחרתי את זה על כימיה למשל… אבל אם אתה אוהב כימיה תעשה כימיה או תקשורת תעשה תקשורת וכו …

לייק 1

גם פיזיקה וגם עוד שתי מגמות של מחשבים? מתי היה לך זמן?
באיזו כיתה סיימת בגרות במתמטיקה?

לייק 1

סיימתי בי״ב. היה מאתגר אבל כיף :wink:

המצב הנוכחי כיום הוא שבשביל מדמ"ח בתל אביב / טכניון - שילוב של כמה מוגברים, וציון פסיכומטרי גבוה זה די הכרח.

עם ציונים שהם (לפני כמה שנים) יכולתי להכנס לתל אביב (וגבולי - לטכניון), אני עכשיו חושב להוסיף כמה מוגברים.