הצעה שאולי הועלתה - תשובה סופית

היי צהריים טובים!

כמו שכתבתי, מקווה שלא דנו בזה כבר בעבר אך לא מצאתי תיעוד.
האם שקלתם הכנסה של תשובה סופית לתרגילים?
כמובן שלא בכל תרגיל זה אפשרי או שיש כמה אופציות שיתקבלו כמו לדוגמה חוסר התחשבות במקרי קצה אבל בשורה התחתונה יש המון תרגילים עם תשובה אחת ספציפית ולדעתי מאוד יקל על הלומדים היכולת לקבל אינדיקציה מהירה בסיום התרגיל לגבי האם התוצר הסופי הוא כמבוקש.

תודה :slight_smile:

לייק 1

צהריים מעולים!

אם הבנתי אותך נכון, אז הפיצ’ר של הבודק האוטומטי שהוספנו לאחרונה עושה זאת, או שפספסתי משהו?

לדעתי הכוונה הייתה שיופיע לאיזה פלט אנו אמורים לצפות. (כמו שאכן יש בחלק מהתרגילים)
לא לאופן הכתיבה של הקוד.

בדיוק מה שאביעד אמר.
שבמחברת עצמה יופיע הפלט. לדוגמה 3455 אם שואלים מספר מופעים של מילה בטקסט.

אנחנו משתדלים לתת דוגמאות כשאפשר, והבדיקה האוטומטית כן מקדמת להבנה של האם אתה בכיוון.
הרבה פעמים אנחנו רוצים להשאיר הפתעה (נניח: ב"זכור זכור") או שיש הרבה פתרונות שאנחנו סבבה איתם.

לייק 1

היי תודה על המענה.
סתם תרגיל שנשלף מהחוברת הראשונה-

צרו קבוצה של 100 המספרים הראשוניים הראשונים, וצרפו אליה את כל המספרים הזוגיים בין 1 ל־1,000.
צרו קבוצה נוספת של המספרים בין 1 ל־1,000 שסכום ספרותיהם קטן מ־4.
כמה מספרים משותפים לשתי הקבוצות שיצרתם?

כוונתי היא שלאחר התרגיל יופיע המספר כיוון שאין יותר מאופציה אחת לתשובה נכונה וכך נוכל לוודא את עצמנו. מה גם שבמקרה הספציפי הזה התרגיל לא להגשה ויכול להיות שתלמידים יפתרו אותו לא נכון וימשיכו הלאה.

זה משהו שאתם כן מכניסים לפעמים, פשוט אני מציע למסד את זה.
“ודאו כי המספר שיצא לכם הינו 00000”

לדעתי האישית, זאת אחת המטרות של הפורום ושלל הקבוצות שהוקמו. לדון מה התשובה הנכונה ולהשוות ולבחון למה לי יצא א ולך יצא ב. תשובת בית ספר תמקד אותנו מידיי ונפספס את הלמידה שהיא יותר חשובה מהפתרון הנכון לשאלה.

לייק 1

בכל מקרה אפשר לדון למה לי יצא א ולך יצא ב.
וברור שאם נתון שהתשובה היא א ויצא לי ב אלך לברר למה אבל אם יצא לי ב ולא כתוב שהתשובה היא א למרות שהיא אכן א אני אמשיך לתרגיל הבא בלי לבדוק וסתם יצא שלא למדתי מהתרגיל.

לא חושב שיש שאלת חובה או רשות או אתגר שלא נפתח דיון לגביה

לייק 1