אתם לא לבד בסירה

שיתוף הרגשות/חויות הצלחה/קשיים וכו’ כתוצאה מהתכנות

לאלו מאיתנו (כמוני) שאין להם חברים או מכרים שעושים את הקורס ביחד איתם, אולי זה יהיה דיון מועיל.

הלמידה מרחוק ולא בסביבת אנשים שעוברים את אותו הדבר יכולה לגרום להרבה רגשות תסכול וביקורתיות כלפי עצמנו.
אותו דבר קורה כשיש הצלחה… אין ממש עם מי לשתף בסביבה שלך(שבאמת מבין).

הדיון פה לא נועד להעביר ביקורת על שום חלק מהקורס.
המטרה היחידה היא לשתף את החוויות שעוברים עם עצמנו במהלך הקורס.(עם השתדלות לא לתת תשובות לתרגילים אני מקווה ^^ )

5 לייקים

אז מן הסתם שאקח על עצמי את האחריות לשתף ראשון :sweat_smile:

אני ממש שמח שהגעתי ללעשות את הקורס הזה אני מקבל מסגרת יותר ברורה לדברים ולקצב עבודה. (בעיקר בתקופה הזאת!) אז ממש תודה לצוות! :pray:
בתרגילים מסוימים אני מרגיש מבריק ומגיע לפתרון דיי מהר, בתרגילים אחרים (אהאם 51) לקח לי הרבה זמן להגיע לפתרונות… ואז לחזור לפתרונות שהתגלו שהם לא ראויים להיות פתרונות :joy: :sob: :triumph:
מן הסתם, זה הדבר הכי גדול שקיבלנו לעשות :man_shrugging: אז הגיוני שיהיה קשה…
אם למישהו יש המלצות על דרך טובה לגשת לתרגילים(פרוייקטים) כאלה אשמח לשמוע :smiley:

אחרי הכל… אנחנו + “(סוג של)” + ביחד בסירה הזאת :passenger_ship: :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 לייקים

אני ממש נהנית מהקורס! מאתגר מספיק בשביל להיות מעניין, ופתיר (רמת תסכול נמוכה). החומר מסודר בצורה מדהימה! איפה שכתוב לתרגל במחברת, אני חושבת לעצמי “מה זאת אומרת? בדיוק בשורה לפני היה כתוב איך לעשות את זה?! טוב נו, נעשה קופי-פייסט ונמשיך” ואז מבלה את ה15 דק הבאות בלבחון למה זה לא יצא כמו שחשבתי שזה ייצא… - מה שיפה, שעד שאני מגיעה לתרגילים הגדולים / מסובכים הדברים הקטנים כבר ברורים לי וחוסך לי מלא תסכול על שטויות. בנוסף לרוב פתרונות קודמים חוסכים מלא עבודה בגדולים - שילוב של תרגיל קודם + כמה פונקציות ממהלך המחברת או משהו בסגנון סוגרים פינה.

הפורומים גם ממש אחלה - אני גם מוצאת פתרונות וגם נהנית לעזור כשאפשר. מרגישה שלקרוא שאלות של אחרים, אחרי שפתרתי (אני משתדלת לא לקרוא פוסטים מהמחברות / תרגילים שעוד לא הגעתי אליהם) זה סוג של תרגול נוסף.
בהתחלה הרגשתי overwhelmed מכמות ההודעות בפורומים, אבל בין אם זה אני, ההתרגלות שלי למבנה הקורס, הלו’ז שלי או הסדר החדש של הפורומים, עכשיו אני מרגישה פה די בנוח (אני גם קוראת בפורומים מהטלפון בהזדמנויות שאני לא יכולה לשבת ליד המחשב - וזה יחסית הרבה הזדמנויות)

חייבת להודות שאני לא כ’כ מגיעה לתרגול הנוסף או לתרגילי האתגר (שנראים סופר סופר מגניבים) כי אני עדיין בלוז צפוף בעבודה ומגיעה למחברות “ממש בזמן” (לא ברגע האחרון, אבל גם לא עם המון זמן לפני ההגשה), אבל אני מסמנת הכל ומקווה לחזור לזה ‘כשיהיה זמן’, אז מאוד מוערך.

הזדמנות טובה להודות למארגני הקורס והצוות!

9 לייקים

האשכול נראה לי מגניב לאללה והוא לא מקבל מספיק תגובות בעיניי, אז אין ברירה – אני אצטרף :slight_smile:

בשביל האותנטיות צריך לחזור 17 וקצת שנה אחורה, לסיפור שכמעט לא יצא לי לספר.
הייתי ילד חנון בן 10 שנכנס לצ’אטים כדי לשחק משחקים (מבוססי טקסט, בלי גרפיקה, זה היה שוס אז).
כמו כל ילד קטן, רציתי שגם אני אוכל לפתוח חדר משלי ולהפעיל משחק שכזה. ביקשתי מאנשים שיביאו לי את הקוד של המשחק שהם מפעילים. :grimacing:

אחרי שכולם סירבו כמובן התחלתי לנסות ללמוד לתכנת משחק כזה בעצמי, וזה היה ה־drive.
ללמוד תכנות היה פשוט קשה באופן בלתי סביר בעליל!!! קשה לי לתאר לכם בכלל עד כמה עמוק היה הברוך.
אנסה להעביר ולו במעט את המצב:

  1. כילד יכולות התקשורת שלי היו גרועות מאוד. זה לא שעכשיו היכולות החברתיות שלי מתחרות בשל דייל קרנגי, אבל בואו נגיד שכילד הייתי יותר קרוב לגרוט או להודור.
  2. האנשים שכן ידעו לתכנת היו מאוד קצרי־רוח. מאוד. קורסים חינם לתכנות? אפילו לא בחלום. היה ערוץ צ’אט אחד לקבל ממנו תמיכה בתכנות וגם ממנו בעטו אותי :joy:
  3. היה מגוון סופר מצומצם של משאבים ללמוד מהם. Stackoverflow נפתח רק ב־2008, ובשנים 2002/3 האינטרנט היה מפוצץ באתרים מבולגנים להחריד עם מעט מידע ובעיקר הרבה אפקטים של blink. מנועי החיפוש המודרניים (Google) היו בחיתוליהם.

אני זוכר את עצמי מתוסכל לאללה מלהבין מתי צריך להשתמש ב־elif ומתי ב־if ומה זה אומר בכלל, ולילות קשוחים של תסכול מול קוד שלא עובד וחומרים שאני פשוט לא מצליח להבין ואין מאיפה לקרוא עליהם.
סקרנים על איך למדו אז על תנאים בשפה שבה תיכנתתי? מהעמוד הזה. וכן, זה נראה בול אותו דבר אז והיום.
את הקונספט של “פונקציות כדי להפוך את הקוד לבנוי מתתי־רכיבים” למדתי הרבה זמן אחרי, ויש הרבה קונספטים תכנותיים בסיסיים שלמדתי ממש מאוחר בחיים כי בעקבות החוויה התעקשתי ללמוד לבד :man_facepalming:


אפילוג: און דה ברייט סייד, אני זוכר גם שאחרי יותר משנה של לימוד ובנייה של דברים בסיסיים בכוחות עצמי, השקעתי חופש גדול שלם בכתיבת בוט של משחק טקסטואלי כדי להראות לאנשים שביאסו אותי לאורך כל הדרך שהצלחתי לבד. התגובות על הקוד היו ממש מרוממות רוח, ואני מניח שתרמו חלק ניכר למה שאני היום :slight_smile:

25 לייקים

בשבילי, בעקרון תכנות זה לא חדש. הייתי ילדה מאוד טכנית עם התמכרות למחשב ולאינטרנט (עדיין רלוונטי), שמגיל מאוד צעיר בונה אתרים ב-HTML ב-Geocities (אומנם זה לא באמת תכנות, וגם לא באמת ידעתי שקטעי הקוד האלו שאני מעתיקה כדי לעשות דברים מגניבים באתר הם שפת תכנות, אבל כנראה כן הייתה לזה השפעה על זה שאני מרגישה די בנוח עם קוד). בתיכון עשיתי 10 יחידות בתכנות C#, בצבא עשיתי קורס פייתון (בהנהלת ים מסיקה, איך לא), למדתי JavaScript עצמאית וגם התחלתי קורס ב-Java מטעם SheCodes (פעמיים, שאת שניהם לא השלמתי לצערי).

את הקורס הזה התחלתי בעיקרון במטרה לעשות “רענון” לקורס פייתון מהצבא (לפני כ-7 שנים), ועם זאת שאני לא חדשה לתכנות וכן השלמתי קורס פייתון אני כן מוצאת את עצמי מאותגרת בקורס הזה. יכול להיות שבגלל שאני יודעת תכנות אני מסבכת את הפתרונות יותר ממה שצריך/שאמורים/שמצופה מאיתנו בשביל שבוע 3, אבל מצד שני אני רואה את זה כדרך ללמוד מעבר ולפתח יותר את החשיבה התכנותית (? זו מילה עכשיו) שלי. זה גם ממש כיף לי לפתור תרגילים ולבנות לוגיקות.
יש תרגילים שאני מסתבכת איתם יותר ויש כאלו שפחות, אבל את כולם אני בסוף מצליחה. בנוסף, הדגש שלי הוא לא רק לפתור את התרגיל ולגרום לקוד לעבוד, אלא לבנות את הקוד בצורה נכונה (לדוגמא: מתי ליצור פונקציה חדשה, איך מתכנתים אחרים היו ניגשים לפונקציות האלו ומה היו מצפים לקבל).

הדרך שלי לגשת לתרגולים, וזה נשמע ממש טריוויאלי, אבל פשוט להתחיל. אני יכולה להסתכל על התרגיל עצמו ולהיות חסרת כל רעיון איך לבנות אותו. רק כשאני מתחילה לרשום אני מצליחה לסדר את המחשבות, אז אתחיל לרשום את כל מה שאני כן יודעת לעשות. אומרים ש"הפונקציה מקבלת מספר"? דבר ראשון זה ליצור משתנה שמכיל מספר ולהעביר אותו לפונקציה ריקה. ככה לשים במקום את כל החלקים הקלים. אחרי זה את החלקים הפחות פשוטים אני מפרקת לחלקים קטנים יותר. זה קצת קשה לי להסביר, אבל מבטיחה שעם הזמן והתרגול זה יבוא לך כבר טבעי.
אגב זה ממש לגיטימי לחזור אחורה ולתקן חלקים שיצאו מבולגנים או פחות הגיוניים. לא תמיד פשוט לדעת איך הקוד יראה בסוף כי זה ממש קשה לחשוב על כל המבנה ישר מההתחלה.

אני גם לא לצערי, פשוט כי אני כבר משקיעה כל כך הרבה זמן בקורס שאני חייבת לשים גם גבולות ולעבוד על דברים אחרים. אבל מעריכה את ההשקעה של הסגל בהכנת התרגול הנוסף הזה :smile:

7 לייקים

בשבילי הקורס הוא אפשרות מדהימה ללמוד קצת תכנות… משהו שלמעשה דיי נמנעתי ממנו זמן רב בעקבות חוויה נוראית בתיכון הם שני מורים שונים (היה לי מורה מדהים לפסקל ולאחר מכן, תודות למשרד החינוך, מורה גרוע לאסמבלי ומורה נוראית ל-c). אני היום עובד צמוד למספר מהנדסים מדהימים וחלק מהמוצר שלנו כתוב בפייתון אז לקחתי את הקורס כאמצעי להעמקת הידע שלי בנושא.

הקורס יוצר לי קצת עומס כי למרות הקורונה אני עובד משרה מלאה מהבית ומנסה לשלב בין הכל… מי שבעיקר סובל אלו שעות השינה השלי. עד כה הקורס מעניין ומוביל בצורה מעולה בחומר למרות שלפעמים אני מתאפק לא לממש דברים בצורה קצת אחרת (למשל להשתמש ב-pandas על-csv :wink: ).
אני מנסה לעשות את כל התרגולים במחברות אבל לא תמיד מצליח מחוסר זמן ומתעמק בתרגילים, שם יש לי תחושה שאני נוטה לסבך יותר מדי לפעמים.

לייק 1

אני הגעתי לקורס הזה אחרי הרבה מחשבות על הסבה מקצועית…
רציתי לראות אם תכנות זה משהו שיכול לעניין אותי ואם בכלל יש מצב שאני יכולה לשבת כ"כ הרבה מול המחשב ולפתור בעיות…
נכון להיום אני פיזיותרפיסטית במרכז שיקום למבוגרים במשרה מלאה ואני עובדת כרגיל כי אנחנו חיוניים…
מודה שלא קל לעבוד בבוקר וללמוד בערב כל יום וכבר שבועיים שאני מגיעה למחברת האחרונה ומתחילה להילחץ שאני לא מספיקה להגיש :see_no_evil:
אבל בינתיים הכל טוב! הקורס בנוי מדהים בעיניי ומלמד מלא! אולי בסוף באמת אעשה את ההסבה… אבל לכו תדעו… אנחנו רק מתחילים את שבוע 4 :sweat_smile:

5 לייקים