שאלה לגבי "מספר הפוך"

היי,
אני מנסה עכשיו לפתור את “מספר הפוך”, אבל כשאני מנסה להריץ זה כותב לי את השגיאה הבאה:

TypeError: ‘int’ object is not subscriptable

ניסיתי להפוך לסטרינג, ואז זה כותב לי ככה:
TypeError: string indices must be integers

אשמח לעזרה :slight_smile:
תודה!

לפי השגיאה הראשונה נראה שניסית לפנות לספרה מסוימת במספר ע"י [i] - וזה לא משהו שקיים או אפשרי בפייתון.
לפי השגיאה השנייה, נראה שאחרי המרת המספר למחרוזת ניסית לגשת לספרה מסוימת בו ע"י [i] - שזה חוקי - אבל שמה ששמת ב-[] אינו אינדקס. אם תשים שם אינדקס זה יכול לעבוד - למשל “123”[0] יחזיר 1, כי זה התו הראשון במחרוזת.

תוכלי לתת כיוון למה שעשית?

זה בדיוק מה שעשיתי, אבל אני לא מבינה למה יש שגיאה :frowning:
number = str(number)
return print(number[1,0])

הבעיה נעוצה בניסיון לעשות number[1, 0]. בתוך הסוגריים את יכולה לשים רק מספר יחיד (נכון לכרגע, בהמשך נלמד מה עוד אפשר לשים בהם)

אוקיי, תודה רבה! נראה לי שמצאתי פיתרון

לייק 1

תוכלי בבקשה להכווין אותי קצת לדרך?

קודם כל - שים/שימי לב שבתכנות יש הרבה דרכים להגיע לכל דבר, אין דרך אחת ויחידה.
ניתן להשתמש בכל מיני דברים, אני אזרוק כאן שני כיוונים אפשריים ואני מקווה שאחד מהם יתאים לך :slight_smile:

כיוונים אפשריים:

ראשית, ניתן להשתמש באופרטורים % ו-// שנלמדו בשבוע הראשון.
שנית, ניתן להשתמש בהמרה למחרוזת ובשימוש ב-[i] כפי שמשתמשים בו על רשימות - זה עובד באותה צורה גם על מחרוזות.

5 לייקים

באיזה אחד מהשיעורים הקודים למדנו על lists?
איך אפשר לפתור את התרגיל בלי להשתמש בlist?

על רשימות לומדים במחברת השלישית או הרביעית של השבוע, ובהכוונה שלי ציינתי גם רמז לאיך לפתור עם דברים שלמדנו בשבוע הראשון :slight_smile:

זו דרך קיצור נחמדה, אפשר גם עם לולאות
def flip(num):
rev=str(num)[::-1]
return rev

number=input(‘enter number’)
rev_number=flip(number)
print(rev_number)

אני ממש לא מבין את המתמטיקה מאחורי התרגיל הזה. איך חילוק ללא שארית יעזור להגיע לתוצאה? ומה זה i?
עד כה לא נתקלתי בתקלות בתרגילים, מרגיש לי שהתרגיל הזה פשוט ממש וזה מתסכל אותי.

i

הכוונה ב-[i] היתה לגשת לאינדקס מסוים במחרוזת, כפי שעושים ברשימה. זו בכל מקרה דרך פחות מומלצת בעיניי.

חילוק

נסה להבין איך בעזרת חילוק (ואיזה סוג של חילוק) אפשר לבודד כל ספרה בפני עצמה.

תודה על התשובה המהירה, אני עדיין לא מצליח להבין. כנראה כי עוד לא הגעתי למחברת 4.

הדרך השנייה, שהיא כנראה המצופה מאיתנו, משתמשת בדברים שלמדנו בשבוע 1. כדאי לנסות להבין איך זה עוזר לנו לפתור - ואם עדיין תסתבך אתה מוזמן לשאול :slight_smile:

עכשיו אני עוד יותר מתוסכל כי עברתי על כל המחברות של שבוע שעבר ועדיין אין לי שמץ :rofl:

רמז:

תקציר

שימוש באופרטורים % ו-// יכול לעשות פלאים :slight_smile:

היי, איפה למדנו לעשות ככה עם [] ? ומה זה בדיוק עושה?

למדנו להשתמש בזה על רשימות, אבל זה פועל בצורה דומה על מחרוזות.

הבנתי תודה…
את יכולה להסביר לי אולי את הדרך הזאת?