קודם כל אני מודה לכם שעשיתם צעד כזה, ישבתם, כתבתם ושיתפתם חומר בעל ערך גבוה מאוד.
עכשיו להערה. שמתי לב שלאורך המחברות ישנו מוטיב חוזר:
טקסטים עם בדיחות וסוגריים הפוכים, המילה “מגניב” וכל מיני דברים שגורמים לי להרגיש כאילו מנמיכים לי את החומר. עכשיו, החומר הוא בעל ערך גבוה, ואני אשה בוגרת בת 32 שמסוגלת להתמודד עם התוכן הנלמד.
כרגע במקום להתרכז בלמידה של החומר אני משקיעה דקות שלמות על מנת לנקות משפטים לא רלוונטיים ולהפוך סוגריים, כדי שהעין שלי תצליח להבין מה התרגיל רוצה ממני.
אני מבינה שלחלק מהסטודנטים זו דרך טובה להפיג את הלחץ כביכול, ושכוונת המשורר היא לתת לאנשים הרגשה שכולם יכולים לעשות זאת. אך עליי זה מקשה את המשימה הממשית של “לעשות זאת”.
מקווה שתיקחו לתשומת לבכם, ולא ללבכם - כוונותיי טובות.
תודה רבה ושבוע מוצלח!
Yam
היי מריה, כאן הבחור שכתב את המחברות מתחילתן עד סופן. תודה על הפידבק!
אני אגיד את האמת: הבעיה היא שזו באמת סגנון הכתיבה וההוראה שלי, ואני כנראה אתקשה לשנות את זה.
אני מבין שלא כולם מתחברים, ולכן גם נעזרתי בעורכת לשונית מצוינת ומהמקצועיות בתחום שעשתה לילות כימים ותיקנה את כל הבעיות הלשוניות ובעיות הסגנון שהיא מצאה במחברות.
בעקבות הפידבק הייתי רוצה למצוא דרך לתת עוד גרסה שנקייה לחלוטין מסגנון, אבל אני חושש שזה לא אפשרי מבחינת זמני ההשקעה של הסגל בשלב הזה.
מצטער על חוסר הנוחות ובהצלחה בקורס!
4 לייקים
escibamba
תודה רבה על התגובה, ושיהיה לנו קורס מעולה!
micki_a
אני רוצה לציין שהרגשתי בדיוק ההפך. סגנון הכתיבה שלך הקליל לי את כל חווית הלמידה ועזר לי דווקא. בתור מישהי (בת 34) שנגשת לנושא לראשונה בחייה, במקום שזה יהיה מסובך ומפחיד זה נגיש ומהנה. ועובדה שלא הייתי זקוקה לעזרה בפתרון התרגילים. למעשה על אף שהסרטונים חידדו ותרמו לי בכמה נקודות, את החומר כבר הבנתי רק מהמחברות. -ותודה ענקית שוב!
10 לייקים
escibamba
נשמע שאנשים שונים לומדים בצורה שונה.
שמחה שיש סיכום מחברות שעונה על הצורך של חלק מהסטודנטים.
erezc83
שלום,
האם אפשר להשתמש ב PyCharm במקום Anaconda Python?
אם העדיפות שלכם לעבוד ב Anaconda Python אשמח להבין את היתרונות שלה לעומת PyCharm ?
covid.19
מצטרף ל micki_a, אחלה מחברות, התחברתי מאד לסגנון הוראה של ים, הוא הופך את זה לברור וחלק, ועוד בנוסף למחברות יש סרטונים… הם עושים מעל ומעבר בשביל שנבין את החומר בצורה כיפית. בקיצור מאד נהנתי שבוע שעבר.
3 לייקים
Ode
פה כדי לחזק שאני אוהבת את איך שהמחברות כתובות ומסודרות כרגע ולא צריך להפוך כל קורס לנטו חומר יבש. זה נחמד לפעמים להיתקל בבדיחות על תה. ובתכלס יש כל כך הרבה קורסי פייתון יבשים באינטרנט, שכל אחד יכול למצוא את הקורס שמתאים לסגנון שלו
3 לייקים
ellie.shami
היי
מסכימה עם קודמיי שאהבו את המחברות, ומוסיפה כמה נק׳ לשימור ושיפור עד כה, כמובן שהכל דעתי האישית.
סליחה מראש על החפירה, השתדלתי לתת דוגמאות. (הנושאים לאו דווקא מסודרים לפי תיעדוף/חשיבות):
שימור -
ממש עוזר שיש תשובות במחברות ולדעתי צריך להוסיף יותר כאלו, רצוי במסגרת ״מקרים/תוצאות לדוגמה״ ולא פתרון מלא של הקוד. למשל בתרגיל חישוב מס ניתן לשים כמה אופציות למשכורות ומה התוצאה הרצויה מהן (בנוסף לדוגמה), כדי שנוכל גם לבדוק את עצמנו תוך כדי.
מדהים שהמחברות self explanatory, מאפשר לתלמידים לבחור את אופן הלמידה שנוח להם.
התרגולים (כקונספט וגם הביצוע ) , הסקר לגביהם ו Ask us anything. (תרגול מכוון בקשות תלמידים)
הדרגתיות - יש סיכוי שהרבה לא יסכימו איתי, בעיני זה מעולה שהשבוע הראשון היה קל יותר ושהייתה קפיצת מדרגה בין שבוע 1 ל 2. מצד אחד זה מאפשר כניסה חלקה ולא מאיימת לתכנות/פייתון/לקורס ומצד שני הקצב כן עולה, ואיתו האתגר. זה גם הוצהר בסרטון פתיחה של השבוע השני כתיאום ציפיות. (ראו התייחסות המשך בסעיף 2 של ״לשיפור״)
שאלות בונוס - זכרתי שכבר עלה כפידבק חיובי אבל לא מצאתי אז כותבת גם: יוצר אתגר חיובי אצל מי שרוצה, בלי ליצור דרישה ״מלחיצה״ ממי שלא רוצה. בקיצור, כן ירבו, כולל אתגרים קטנים תוך כדי, דוגמת ״תנסו לפתור ב 4 שורות״.
הסרטונים!
שיפור -
פותחת בזה כי זה באמת מהותי בעיני ויכול לפתור הרבה בעיות אחרות: לדעתי חשוב להוסיף הסבר קצר על תכנון קוד - למה לעשות אותו ואיך מומלץ לגשת לכך. בכלליות, אני חושבת שזה מאוד חשוב לא להתרגל לרוץ לכתוב אלא להקדיש רגע, גם אם קצר, לתכנן את הקוד שלנו. עלה המון הנושא של הנחת יסודות טובים, ובלי להאריך עוד סתם במילים - אני חושבת שזה יסוד שקצת לא מודגש מספיק בבירור (למרות התרשימי מעויינים, אולי לתת לזה כותרת ברורה והמלצה להתחיל עם זה לפני כל תרגיל יעזרו). ספציפית למחזור שלנו - באופן אישי, שמתי לב להרבה בעיות/הסתבכויות של תלמידים בשלבים בשבועיים האחרונים בתרגילים שהיוו סוג של ״עליית מדרגה״ שנפתרו ממש בקלות ברגע שעצרו כמה דק׳ לתכנן את הקוד, וניגשו לבעיה ״בגישה אנושית״ לפני הפירוק לאיך לממש את זה בפייתון. (מחברת 7 שבוע 1, בעיקר מחברת 3 שבוע 2, מחברת 7 שבוע 2)
באופן אישי אני מרוצה מהקצב והעומס של הקורס, אבל אני חושבת שהרבה מהתסכול של תלמידי המחזור יכול היה להיפתר בעזרת שינוי הקצב, לא העומס. אסביר: יש הרבה תרגולים כדי לבנות בסיס חזק - זה נהדר. עם זאת, אפשר לעשות תרגולים רבים יותר באותו נושא ולהאט את קצב ההתקדמות בין הנושאים. וגם בלי האטת הקצב, אפשר להוסיף תרגילי בונוס שהם לאו דווקא מאתגרים יותר מחשבתית, פשוט למי שרוצה חיזוק נוסף באותו נושא. לחילופין, אני חושבת שיש הרבה תרגילים שלא מאתגרים חשיבה ומטרתם לראות שהבנו משהו ספציפי ונקודתי (דוגמאת ״מתודות של מחרוזות״) שאני חושבת שהיה אפשר לצמצם ולהוסיף תרגול של אותם דברים באמצעות תרגיל רחב יותר של כמה דברים, או שדורש מחשבה נוספת.
שגיאות - נראה לי יעזור הסבר קצרצר בתחילת הקורס על איך לגשת לשגיאה וטיפול בה. בלי להיכנס לעומק של עצי שגיאות, אבל כן לעזור לתלמידים בתחילת הדרך להבין איך להתמודד עם הצעקות המלחיצות של פייתון. לדוג׳ - השגיאה תמיד תנסה להראות איפה היא קפצה ולמה, גם אם זה לא מדוייק; אולי דוגמאות לשגיאות נפוצות לתחילת הקורס כמו שגיאת טיפוס, הזחה וכו׳.
ממש בתחילת הקורס קצת לא היה ברור מה להגשה ומה לא, הרי יש במחברות הרבה תרגולונים קצרים/שורות הרצה שהן לא ממש תרגילים להגשה. יקל בעיני להסביר בתחילת המחברת הראשונה מה להגשה/בדיקה ומה לא כדי לחסוך מאנשים את התלבטויות אם צריך לדוג׳ לתעד שינויים בכל הסעיפי ״תקנו את הקוד״ או ״מצאו שתי אפשרויות לפתרון״. כנ״ל על מחברות 3 ו-7 בשבוע 2, אבל הנושא כבר עלה במקומות אחרים.
תיקון תרגילים שנבדקו - הנושא עולה הרבה בקבוצות, לתלמידים לא ברור האם לתקן תרגילים משבועות קודמים והאם הם יבדקו בשנית. נראה לי כדאי להבהיר את הנושא בתחילת הקורס.
מונחי פונקציות - במחברת 3 בשבוע 2, תחת מוניחים הנוגעים לפונקציות, לא ברור מה ההבדל בין כותרת פונקציה לבין חתימת הפונקציה. התיאור של שני המונחים כמעט זהה.
נראה לי יעזור להכין קובץ best practices שמקבץ קונבנציות כתיבה/סגנון חשובות. ייתכן ויש משהו כזה בהמשך הקורס אבל נראה לי חשוב לגעת בזה כבר בהתחלה - גם לבנות בסיס טוב קל יותר מלתקן; וגם יכול לפתור הערות אוטומטיות שלעיתים מבלבלות תלמידים.
אולי אפשר להוסיף רשימת נושאים לסרטונים + הזמן בו מתחילים לדון בכל נושא? ראיתי את זה כתגובה לאחד הסרטונים וזה היה ממש נחמד ואיפשר לחזור לחומר באופן ממוקד בקלות.
מקווה שהכל יצא ברור, אשמח לענות על שאלות בנושא
בנימה קצת יותר אישית; סגל - אתם פשוט אלופים.
לא יאומן ששישה אנשים מצליחים להתמודד עם 4,000 תלמידים, עשרות אלפי תרגילים לבדיקה, צילום ועריכת סרטונים, עוד סשן תרגול, ואיכשהו יש לכם גם פנאי לענות לנו 24/7 על שאלות, הערות, הארות ושאר ירקות.
(ועוד הכל בהתנדבות). הזוי, מטורף, לא יאומן, מדהים.
10 לייקים
Yam
משוב מצוין, יש פה הרבה עבודה אבל ברגע שיתפנה זמן אני אעבור סעיף סעיף ואנסה להכניס שינויים שנראים לי רלוונטיים (יש פה המון).
תודה רבה!