ככלל אני מרוצה מאוד מהמחברות, הן מבחינת שפת ההסברים והרמה שלהם, והן מבחינת התירגול שהן מאפשרות.
אבל יוצאת דופן היא מחברת 7 של שבוע 2 - לא נעשית הפרדה בין המושגים “פונקציה” ל"תוכנית" שהייתה עד כה, השאלות לא ברורות מספיק, לא ברור מהו “סעיף” ומהי “שאלה” כך שלא ברור על מה צריך לענות בחלק מהמקומות. כמו כן לא ברור באיזה חלון אמורים לשים את ה# Upload כשהשאלות מפוצלות בין כמה חלונות.
תוספת - בתרגיל האחרון במחברת, “מיקומים”, הדוגמה לא ברורה בכלל. לא ברור מה היא אמורה להציג, שכן היא לא מציגה אורך של רשימות, הנושא בו התרגיל עוסק. אשמח להסבר.
אשמח אם תיקחו את הדברים לתשומת ליבכם להמשך הקורס.
תודה
2 לייקים
itamaraviv
היי,
קודם כל תודה על המשוב, זה באמת חשוב לנו על מנת להשתפר.
אני מסכים שקיימות בעיות איכות מסוימות במחברת הזו וייתכן ותיתקל בבעיות נוספות במחברות “סיכום” הבאות. אלו מחברות של תרגילי סיכום ובמחברות אלו לא נעשתה עריכה לשונית דקדקנית כמו בקודמות ועל כן אנחנו נשפר אותה בעתיד.
כששאלה מפוצלת לכמה תאים - נבקש ליצור תא אחד ובו לשים את כל הסעיפים של השאלה,
על תא זה יש לשים # Upload. סליחה על חוסר הבהירות.
לגבי הדוגמה שציינת שהיא לא ברורה:
תוכל לחדד למה אתה חושב שהיא לא ברורה? איזה דוגמה היית נותן במקום?
היא מציגה דוגמה לקלט אפשרי לפונקציה מראה מה הפלט הצפוי במקרה זה ובאמת אורכי הרשימות במיקומים המצוינים בדוגמה אכן תואמים את הדרישות.
איתמר
2 לייקים
dingross
תודה על התגובה.
אם אנחנו אמורים ליצור תא אחד ולשים בו את כל הסעיפים, אז למה מראש המחברת ערוכה עם תאים שונים? זה סתם מבלבל.
כמו כן, בתרגילים כמו “מתודות של מחרוזות” יש עשרות שורות. נראה לי לא סביר להתחיל לעשות העתק-הדבק לכל זה. למה מראש לא לתת תרגילים שיהיו סבירים ונגישים להעברה לבדיקה?
לגבי הדוגמה - מדובר ברשימה אחת של מספרים מ-0 עד 5. multi = [[0], [1], [2], [3], [4], [5]]
לא הבנתי איך זה עוזר. אנחנו לא יודעים מה אורך כל רשימה. מה המספרים האלה מייצגים? איך זה מדגים משהו?
itamaraviv
אפשר לאחד תאים בקלות על ידי סימונם ולחיצה על shift+M, אם לא היה תא לכל שאלה, הייתם מפספסים סעיפים ועונים רק על חלק (סמוך עלי )
אתה יודע מה אורך כל רשימה, אורך כל רשימה הוא 1. המספרים האלה מייצגים איברים ברשימה, כל מספר הוא איבר בודד ברשימה שלו.
איך זה מדגים -
אם אתה מפעיל את הפונקציה על הרשימה הזאת אתה מקבל 3 פעמים Yes!
כי
אורך הרשימה במקום ה־0 שווה לאורך הרשימה במקום ה־4 (שניהם שווים ל-1)
אורך הרשימה במקום ה־3 שווה לאורך הרשימה במקום ה־2 וה־1 (שלושתם שווים ל-1)
אורך הרשימה במקום ה־5 שווה שווה לאורך הרשימה במקום ה־3 (שניהם שווים ל-1)
avidan69
שאלה/הבהרה לגבי העלאת תרגיל.
למשל התרגיל “מערכת בנק”.
הכוונה שלכם היא לצבור את הקוד?
הכוונה בכל סעיף, להעתיק את הקוד שכבר נכתב בסעיף הקודם, ולהוסיף את הקוד החדש לפי הסעיף הנוכחי.
ככה שבסעיף האחרון נקבל קוד מלא ומושלם שעובד.
אני למשל הבנתי שצריך לענות על כל סעיף בנפרד.
ועכשיו שאני מעתיק את כל הסעיפים לקוד אחד, הקוד לא עובד ואני צריך לסדר אותו מחדש.
תודה לכם.
itamaraviv
אפשר וצריך לענות על כל סעיף בנפרד. אם תשים לב אז הסעיפים מתבססים אחד על השני.
אם פתרת את התרגיל כמו שצריך אז איחוד הקוד לתאים לא אמור להשפיע על הנכונות ויכולת הריצה של הקוד, הרי בסופו של דבר אתה צריך להעתיק כמה פונקציות, ופונקציות אמורות להיות יחידות עצמאיות.
כשצריך להגיש קוד עבור תרגיל מסוים יש לאחד את כל התאים שלו לתא אחד ולהגיש הכל ביחד.
איתמר
לייק 1
Gili
עוד שתי שאלות על מערכת הבנק:
בשלב האחד לפני אחרון:
כעת נרחיב את מערכת הבנק שלנו.
נניח כי לכל לקוח יש בחשבון הבנק 500 ש"ח.
באמצעות הפוקנציות הקודמות שכתבנו נממש את התוכנית הבאה:
כאן להבנתי לא כתבתי פונקציה אלא השתמשתי בחלק מהפונקציות שכתבתי בשלבים לפני, זאת הכוונה?
ובשלב האחרון:
לאחרונה עלתה דרישה לשכלל את הבנק שלנו, כך שרק מספר מצומצם של לקוחות יוכלו לגשת לבנק.
הגדירו רשימה של שמות של לקוחות שעבורם יתאפשר החיבור…
האם כאן אני יוצרת פונקציה חדשה שבודקת רק את זה ולא מקשרת אותה לתכנית השלמה (שכתבתי בשלב הקודם?) והאם אני ממציאה את רשימת הלקוחות כאן?
תודה!
itamaraviv
היי,
בחלק הראשון של ההודעה שלך לגבי הסעיף הזה - את צריכה לכתוב פונקציה שעושה שימוש בפונקציות קודמות, זה כנראה לא היה ברור בגלל שכתוב תוכנית ולא פונקציה.
לגבי החלק השני:
את קובעת את הרשימה, רק תשימי אותה בתוך הפונקציה שאת כותבת.
איתמר
Alon_S
שוב עניין של בהירות לשונית…
המשפט “אורך הרשימה במקום ה־3 שווה לאורך הרשימה במקום ה־2 וה־1” יכול להתפרש בשני אופנים.
אני כתבתי את הפונקציה כך ש 3=1+2, ויצרתי דוגמאות בהתאם (מורכבות יותר, כמובן).
לא קריטי כ אני מניח שכל עוד בודק את התרגיל אדם ולא מכונה שתי האפשרויות יתקבלו, אבל כדאי להבא לערוך את ההנחיות כך שיהיו שיכילו פחות מרווח טעות.
itamaraviv
היי,
אני חושב שאתה טועה, ואסביר גם למה:
בדוגמה שיש לתרגיל הפונקציה מחזירה Yes! אבל האורכים כולם הם 1 (ולא 2, כפי שאתה הבנת).
אם זה היה המצב אז השאלה הייתה מדגישה שמדובר בסכום האורכים.
האם בהתחשב בדוגמה אתה עדיין חושב שיש כאן בלבול?
איתמר
hadas.nevenzal
גם אני קצת התבלבלתי מבחינה לשונית בשאלה האחרונה במחברת 7- מיקומים.
לא הבנתי מה נדרש ממני בתרגיל- מה הכוונה בלכתוב דוגמאות שמדגימות הדפסות.
אחרי קריאה בפורום, בערך מה שהבנתי זה שצריך לכתוב פונקציה שמדפיסה כן! אם מתקיים תנאי מסויים, ואנחנו צריכים לכתוב דוגמאות מחרוזות אשר אם ייכנסו לתוך הפונקציה הזאת ידפיסו כן! פעם אחת, פעמיים או שלוש.
אני מודה שגם אחרי כניסה לכל השרשורים שמצאתי בנושא אני עדיין לא בטוחה אם הבנתי נכון עד הסוף.
זה מה שעשיתי אבל בסוף. אשמח להבין אם זה אכן מה שנדרש מאיתנו.
תודה רבה!
mogz
הי איתמר,
תודה על התגובות ועל הכל.
הפתרון של שיפט+M לא עובד לי, לצערי כדי להגיש בזמן עשיתי העתק הדבר כרגע
יש פתרון אחר?
Yam
היי @mogz; האם עמדת על התא הרלוונטי במחברת, לחצת escape ואז shift ו־m ביחד?