מחברות – שבוע 6

תגיות:

שימו לב שהתרגולים במחברת הסיכום באמת אינם פשוטים. שריינו לעצמכם כמה ימים לפתירתם.

לחצו כאן כדי להוריד את המחברות של השבוע השישי. :slight_smile:

בהצלחה!

מילה נוחה לחיפוש: וסאבי.

יש שאלות? גשו לאשכול השאלות הנפוצות.

3 לייקים

image

4 לייקים
2 לייקים

לא משנה
בלה בלה בלה בלה

שאלה לגבי משימה (לא תרגיל להגשה) במחברת 1 של שבוע 6.
רשום במשימה: “צרו קבוצה של 100 המספרים הראשוניים הראשונים, וצרפו אליה את כל המספרים הזוגיים בין 1 ל־1,000”.
אני לא מבינה איזו קבוצה אני אמורה ליצור, כי נוצר לי חיבור של רשימות בגדולים שונים (מבחינת מספר פריטים בכל רשימה). רוצים שהחיבור יפיק מספר פריטים כמספר הפריטים בקבוצה הגדולה יותר או הקטנה יותר?

בד’כ חיבור אומר להוסיף - כך אני מבינה את זה - קבוצה שמכילה את כל האיברים האלו ביחד. הפירוט עוזר להבין איך להגיע לשם ואיך לייצר את הקבוצה.
כדי להוסיף אין משמעות לדימיון בין אורכי הקבוצות (?)

את צריכה לחבר בין קבוצת 100 המספרים הראשונים וקבוצת כל המספרים הזוגיים בין 1 ל 1000. (לכל אחת אורך משלה לא חייב להיות זהה)
הקבוצה המאוחדת, שזה מה שצריך ליצור, מן הסתם לא תכיל איברים שחוזרים על עצמם בשתי הקבוצות.

2 לייקים

המספר שאמור לצאת זה 146?

צוות הקורס, עזרה קטנה בבקשה. על התרגיל האחרון קיבלתי הרבה הערות מסוג “למה לא for”
עד כמה שאני יודעת, אם אני רוצה לגשת לאיברים ספציפיים ברשימה, ולשנות אותם, אני לא יכולה להשתמש בעותק שנוצר בתוך לולאה, שכן, בסיום הלולאה רשימה נשארת ללא שינוי. לכן חייבת להשתמש בWHILE. מה אני מפספסת? תודה רבה

אני לא בטוחה שזה השרשור המתאים, כדאי לפתוח שרשור חדש כשיש שאלה לא קשורה לנושא :slight_smile:
בכל מקרה זה נכון אם את רצה על כל אחד מאיברי הרשימה, אבל יש עוד דרכים לרוץ על רשימה עם לולאת for

תודה רבה על המענה, חשבתי שזה מתאים כי בתרגיל 6 יש לי בדיוק אותה משימה, לרוץ על רשימה דו מימדית.
וכמובן שאני יכולה לכתובת לולאה for i in range ולהגביל לאורך הרישמה, אבל ההערה שקבלתי בתרגיל אומרת אחרת. כמובן שככה יותר נוח לכתוב, אבל אז השינוי בשורה 64 לא נשמר מחוץ ללולאה

אם את רוצה לשנות את הרשימה את אכן לא יכולה לרוץ על האיברים שלה. אבל נסי לכתוב את הקוד שלך עם for על range ותראי שזה יותר קריא.

או קי. תודה.
אז אני מבינה שכמו שכתוב בהערה, אי אפשר לעשות

עדיין אפשר, ולהשתמש ב־i וב־j כמו שעשית.
פשוט זה יראה מעט מוזר ועדיף משמעותית בצורה שהוצעה ע"י אורפז.

(אגב, באמת מוטב לו היית פותחת אשכול חדש עבור השאלה)

2 לייקים

תודה על התגובה, להבא אפתח חדש.
אני לא מצליחה לעשות כמו שאורפז כתב. הערך נשאר ללא שינוי.

רק ככה משתנה:

אבל זה מה שכתבתי, רק שימי לב לבעיה הקטנה שיש לך בקוד :slight_smile:
אפשר להפוך את זה להיות קצת יותר יפה אם תיזכרי מה range יכולה לקבל ומה היא יכולה לא לקבל

לייק 1

כן, זה בהמלצתך :slight_smile: זה אכן יותר מובן.
אבל אני מבינה ממה שים כתב שאפשר לעשות גם כמו שאורפז כתב, שזה נראה עוד יותר טוב, אבל לא מצליחה

הסוד הוא להבין מה טווח הערכים שrange עובר עליו עבור קלט מסויים.
אם תעלי על זה תוכלי לנקות מעט את הקוד.

ואורפז היא בת (או מחשב תלוי איך מסתכלים על זה) :heart:

5 לייקים

שאלה כללית לגבי כל החומר.
האם תוכלו לפרסם פתרונות של התרגילים היותר מסובכים של הקורס, במיוחד של השבוע?
אשמח לראות פתרון אפשרי לכל אחד מהתרגילים, לאחר מועד ההגשה.

אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מתברברת סתם.
כמו כן להרבה מהתרגילים שכן הצלחתי לפתור - יש פתרון די ארוך, שלדעתי יכול להיות יותר קצר וסולידי.