פרדוקס יום ההולדת

האם המטרה הסופית היא לבדוק את אחוז הכיתות?
אני אחדד את השאלה, האם אני חייב להתייחס לזה בתור תאריכים? האם אני חייב להגריל תאריך? או שאני יכול להסתכל על זה תור מספר בין 1 ל 365/366 ?

בגדול אתה לא חייב להגריל תאריך ואתה יכול להתייחס לזה במספרים.
כי אנחנו יודעים שיש בשנה רגילה 365 ובמעוברת 366.
אבל:

  • שנה אתה תצטרך להגריל כדי לדעת אם זו שנה מעוברת או לא. או לפחות לעשות מונה שבודק לך באיזה שנה אתה נמצא.
  • שים לב שמספרים מסויימים בשנה מעוברת לא יהיו זהים למספרים אחרים בשנה רגילה למרות שהם מייצגים את אותו התאריך.

המטרה הסופית היא לבדוק מה אחוז הכתות מסה"כ הכתות שנבדקות שמקיימות את הפרדוקס.

סליחה על הסתירה, @aviadamar, אבל אתה לא יכול להתייחס לזה במספרים :stuck_out_tongue:
ממליץ לקרוא את זה:

4 לייקים

תודה ים :slight_smile:
ובכללי אני בעד לפתור את זה עם תאריכים :heart:

באותו הנושא של “דאגו שהפתרון שלכם יתחשב בכך שקיימות שנים מעוברות”, הכוונה לכך שבשנה מעוברת יש 366 ימים, ובאופן שקול שיש אנשים שנולדו ב-29.2. אך מהו אופן ההתחשבות המבוקש?

הרי בעולם שם בחוץ, מי שנולד ב-29.2 לא חוגג יומולדת פעם ב-4 שנים, אלא “מסופח” בשנה רגילה ל-28.2 או ל-1.3. האם צריך לבצע את ה"סיפוח" הזה או פשוט לאפשר את 29.2 כתאריך יום הולדת לגיטימי כאשר השנה המדוברת היא מעוברת?

לגבי החלק השני של השאלה: “חשב את הסיכויים עבור כיתות שבהן תלמיד אחד, ועד כיתות ישראליות ממוצעות שבהן 366 תלמידים”, האם חבויה פה בקשה להשתמש בהכרח בגנרטור? או שגם חישוב רגיל זה סביר?

הכוונה היא לא לממש בעצמך משהו שמטפל בתאריך כי יש הרבה מדי מקומות ליפול בהם :joy:
וכן, חבויה רמיזה על generator

2 לייקים

מבין ומקבל. השאלה שלי היא יותר מה נחשב טיפול לגיטימי מבחינת איך שהשאלה מוגדרת. למשל אם קטע קוד שאני כותב מתייחס לשנה ואם היא מעוברת מאפשר הגרלה של 29.2 ואם איננה, אז לא - זה בגדר טיפול תקין?

אם זה חושף יותר מדי טפחים, אז אערוך את התגובה שלי.

עדיף שלא. באופן כללי אני אתן טיפ לחיים – תתרחק מלנסות לממש בעצמך כל לוגיקה שקשורה לתאריכים ולזמנים, ותמיד תן לספריות לעשות כמה שיותר עבודה עבורך.
כרגע אנחנו בקורס וזה שטויות אם יזוז לך אחוז לפה או לשם, אבל בסביבות מבצעיות פתאום תגלה שבשנים מסוימות יש שנייה אחת פחות וזה ידפוק לך את כל הלוגיקה

רק למען הסקרנות - חשבתי שמעברים דקה, כלומר מוסיפים לה שנייה, ואז השנים שיש בהן שנייה יותר הן החריגות. יש מקרים שבהם מקצרים בשנייה?

פשוט אי אפשר לדעת. זה תלוי בכ"כ הרבה גורמים וזה גם לא מדעי גרידא – מספיק שהאיחוד האירופי מחליט שצריך להזיז את השעון ב¯5 שניות אחורה מסיבה כלכלית רנדומלית.

מוויקיפדיה:

The minute is a unit of time usually equal to ​1⁄60 (the first sexagesimal fraction[1]) of an hour, or 60 seconds. In the UTC time standard, a minute on rare occasions has 61 seconds, a consequence of leap seconds (there is a provision to insert a negative leap second, which would result in a 59-second minute, but this has never happened in more than 40 years under this system).

ממליץ גם על falsehoodsabouttime.com

לייק 1

בהמשך לכתוב מעלה:
אני מבין שלבחר רנדומאלית מספר אינו שקול ללבחור רנדומאלית תאריך?
בצורה יותר מפורטת:
אם אני צריך להוציא תאריכים בלתי תלויים אחד בשני בשנה נתונה, אי אפשר להשתמש בפונקציית random שלמדנו על רשימה של תאריכים בשנה נתונה? האם אפשר להניח ששנה מעוברת מקיימת את התנאים הבאים (מוויקיפדיה-https://he.wikipedia.org/wiki/שנה_מעוברת)

  • השנה מתחלקת ב-4 אך אינה מתחלקת ב-100
  • השנה מתחלקת ב-400.

אלדד, אם תשתמש בכלים שמציעים לך המודולים המובנים השונים בפייתון, תוכל להגיע לפתרון שיעשה בשבילך את העבודה הקשורה לחישוב שנים מעוברות.
כמו שים כתב בהתחלה - הכוונה הייתה שלא נגריל מספרים ולא נבנה לוח שנה משל עצמנו.
(הרמז הכי עבה שיכולתי לתת :slight_smile:)

לייק 1

ערכתי את התגובה למעלה כדי למנוע אי הבנות :joy:
אתה צודק, לבנות לוח שנה בעצמך זו טעות.

לייק 1

נראה לי שמימשתי בעצמי משהו שמתעסק עם התאריך…
:woman_facepalming:
למרות שעשיתי על זה בדיקות וזה תקין.
בגדול עשיתי את זה כדי לא לעשות חזרה על מה שעשיתי בתרגיל של ההגרלת תאריך בין שני תאריכים.

קצת הלכתי לאיבוד אם מישהו יכול לעשות סדר.
האם הכוונה להגריל תאריך בין השנים 1 עד 2020?
או לבנות בעצמי תאריך ע"י הגרלת כל חלק בתאריך?

תודה

להגריל תאריך. אני הרשיתי לעצמי להגביל את השנים לטווח של 40 שנים מתוך הנחה שאנשים בני 40 סיימו את תקופת התלמידות שלהם - אבל אפשר גם כמובן משנת 0

6 לייקים

אפשר להניח שבפברואר 28 ימים?

ממש ממש לא. תקרא את האשכול בבקשה

2 לייקים

היי,
אפשר הכוונה מדוע עדיף להשתמש בגנרטורים ואיפה?
אני סוכמת רק את הכיתות שבהם יש לפחות 2 אנשים עם אותו תאריך…

תודה

אני חושבת שהכוונה היתה לשלב שבו צריך להחזיר את התשובה לכיתות בגודל 1 עד 366