פוסט מרוכז לטעויות

היי צהריים טובים, האם קיים פוסט מרוכז לטעויות קטנות שמתגלות במחברות?
אם לא, לדעתי כדאי לפתוח לכל שבוע פוסט כזה כי זה יקל אח"כ על העורכים.

אתה מתכוון לפוסט תיקוני שגיאות במחברות: שבוע 4 שנעוץ בקטגוריה של מחברת 4? :slight_smile:

שלילי, מתכוון לפוסט שהחניכים יוכלו להגיב בו.
מצב גדול שכבר קיים כזה, אם כן אשמח להפנייה :slight_smile:

איזה טעות מצאת במחברת של שבוע 4 שלא רשום שם?

יש פה 2 מילונים עם מפתח אחד שנמצא בשניהם. ניתן לראות בבירור שאם מחברים אותם הוא מתאחד. אח"כ יש משימה ששואלת “מה יקרה אם יש מפתח ב2 המילונים?” כאשר ניתן לראות בבירור מה קורה.
נראה משימה מיותרת אלא אם הם ימחקו את הדוגמה הכפולה.
שוב, אני לא מדבר על טעויות בקוד אלא על דברים קטנים.
יכול להיות שזה ספציפית בכוונה פה ונועד לבדוק עירנות אבל היו לי כבר כמה מקרים שזיהיתי טעויות קטנות.

אתה מוזמן להציף טעויות נוספות שקיימות אם לאחר חיפוש בפורום תראה שהן עוד לא עלו.
לגבי האמירה הספציפית הזו אני דווקא לא מסכימה איתך. אני גם מהערניים ששמו לב שיש מפתח וערך כפולים בין המילונים - אבל מכיוון שהם זהים במילונים השונים גם במילון המאוחד הם נשארו זהים ולא למדנו מזה יותר מדי. (ולומר שזה מתאחד קצת חוטא לאופן שבו פייתון עובדת.)
המשימה לא מיותרת כי היא נועדה לכך שנבדוק מה קורה ואיך פייתון תנהג אילו הערכים יהיו שונים. היה ניתן לנסח את השאלה בצורה יותר מדויקת אבל זאת לא טעות.
ואם טרם בדקת, ממליצה לבדוק מה קורה במקרה שתיארתי, זאת הייתה הכוונה בשאלה :slight_smile:

2 לייקים

נכון.
אדייק, במקום טעויות- ניסוחים לא ברורים.
קבוצת הוואצאפ מפוצצת בשאלות הבנת הנקרא.
אני עדיין חושב בפידבק מהאנשים שקוראים את המחברות יכול לעזור :man_shrugging:

הנה, עכשיו יש :slight_smile: מוזמן לרכז פה דברים.
דברים שאני מסכים איתם אני בד"כ מסמן לעצמי ואערוך בסוף הקורס

לא אני חוזר בי. במקרה הזה טעיתי ואולי ניסוחים זה מסובך מידי אבל היו טעויות קטנות

תודה רבה! אשתדל מעכשיו להציף!

(כן חשוב לי להזכיר שהמחברות עוברות עריכה לשונית מקצועית ע"י דפי בר־אילן, שהיא עורכת לשונית מקצועית שמסייעת לקורס בהתנדבות)

לייק 1

במערכת הגשת התרגילים הופיע לי הערה שהפסיק בסוף המילון מיותר, למרות שכתבת שיותר מנומס לסיים מילון בפסיק.

הדעות חלוקות – אם המילון מוגדר בשורה אחת, אפשר לוותר על הפסיק

לייק 1

מחברת 5 - id:
על הפונקציה id כבר למדנו בעבר. היא מקבלת כארגומנט ערך, ומחזירה לנו את "הזהות" שלו – ערך אחר שמייצג רק את **אותו**.

אותו – מתייחס למילה “ערך”

מחברת 5, המרות, הריכוז דוגמאות בסוף שמראה שניתן לשנות סוג ערך.
יש שורה print(str(True)) נראה שהפעולה לא עושה כלום כי גם בלעדיה ההדפסה תהייה True.
יכול להיות שהכוונה הייתה int כדי להציג את הספרה 1?
(סליחה על התמונה המלאה, עוד לא הבנתי איך עושים צילומסך מצומצם :sweat_smile: )

אין פה טעות. הדוגמה מראה שהבוליאן שתוכנו True יכול להפוך להיות מחרוזת שתוכנה True.
מטבע הדברים הדפסה על שניהם תיראה אותו הדבר.

3 לייקים

היי זו לא טעות או משהו ובעניי הניסוח כן ברור אבל אני רוצה להביא לידיעתכם שמשום מה מספר רב של חניכים התקשה להבין את כוונת השאלה בתרגול ביניים במחברת 1 בשאלה עם הסיסמה לגבי כן\ לא להשתמש בrandom. (מניח שבגלל ההפנייה לסיקרט שבסוף האתר יש פחות או יותר פיתרון אפשרי לשאלה)
@Yam

סבבה. ענו על זה פה כמה פעמים בפורום – אפשר להשתמש :slight_smile:

כן כן אני כבר אחרי זה :slight_smile: , פשוט זה צץ כל כמה זמן בקבוצה בוואצאפ בתדירות גבוהה משאלות רגילות אז חשבתי שכדאי להציף :man_shrugging: