הבהרה - עוד לבנה בחומה

אשמח להבהרה מה הדרישה בתרגיל.
אנחנו צריכים להחליט איך לבנות את מבנה הנתונים אבל מה אנו צריכים להגיש?

הכוונה להגיש רק דוגמא למילון או מילון ופונקציות שניתן לעשות עליו כמו למצוא ציונים או לחשב ציון סופי.
לדוגמא אם נגיד היה עוד מבחן והמורה רוצה להכניס ציון נוסף האם אני צריכה לשמור גם את כלל הציונים ולעדכן את המילון או שאני יכולה להניח שיש רשימה של ציונים נתונה ולשמור רק את הציון הסופי?

הרעיון הוא להחליט בעצמנו איך יהיה בנוי המבנה נתונים ואז לבצע את הנדרש.
אני לא חושב שצריך להכניס מצב בו מכניסים עוד מבחנים אולם אם תעשי פונקציה שעושה את זה
לא נראה לי שזה משהו רע :slight_smile:

צרו מבנה נתונים שייצג את הציונים של כל התלמידים, ולאחר מכן השתמשו בו כדי לחשב את הציון הסופי של כל תלמיד ולהדפיסו.

אני לא כ"כ בטוח שהבנתי איפה החלק הבעייתי בניסוח :slight_smile:

תופס טרמפ פה על השאלה. סיימתי את התרגיל, והוא תרגיל מצוין שגרם לי לחשוב הרבה על איך להחליט על מבנה נתונים - שלוש הדוגמאות שניתנו במחברת עזרו מאוד עם זה. רק דבר אחד שרציתי לשאול (ואולי פספסתי את זה במחברות קודמות) אחת התוצאות חוזרת עם המון מספרים עשרוניים אחרי הנקודה. האם יש טריק פשוט להדפסה שמגביל את מספר הספרות אחרי הנקודה העשרונית? זה סתם עניין אסתטי, אבל חשבתי ששווה לשאול.

זאת ועוד תגלה במחברת הבאה :stuck_out_tongue:

3 לייקים

אני לא הבנתי בניסוח האם אני אמורה:

  1. להכין את מבנה הנתונים באופן ידני, לפי אחת מ-3 הדוגמאות המוצעות מוקדם יותר במחברת, ועליו לעשות את החישובים, או לחלופין
  2. להקליד ידנית את הנתונים על כל תלמיד, לכתוב נוסחה שתיצור את מבנה הנתונים המורכז, ורק אז לעשות עליו את החישובים.
    כלומר, האם חלק מהנדרש הוא להרכיב את המילון של מילונים/ רשימות, או שהנדרש הוא רק לשלוף מהמבנה המורכב נתונים ולעשות עליהם חישובים.
  1. כן, או לפי מבנה אחר שמתחשק לך.
  2. לא, החישובים יכתבו בצורה כללית בקוד בהתאם למבנה שבחרת ב-1.
לייק 1

לא הצלחתי להבין האם אני אמור להזין כל שם בנפרד כדי לראות את הממוצע שלו או שפשוט יהיו 4 שורות פלט כאשר כל שורה עם הציון הממוצע של כל תלמיד (והכל בלחיצה אחת)

אני עשיתי את זה לפי האופציה השנייה (להדפיס הכל בלחיצה), כי הרבה יותר סביר שמורה ירצה רשימת ציונים של כל התלמידים (במיוחד אם לא מדובר ברשימה של מאות תלמידים אלא כיתה בגודל רגיל). אפשר כמובן לעשות את זה בשיטה הראשונה, אבל אני לא באמת רואה בזה איזשהו ערך.

בניגוד להרגלי, בתרגיל הזה לא ביקשתי קלט. כתוב:

“צרו מבנה נתונים שייצג את הציונים של כל התלמידים, ולאחר מכן השתמשו בו כדי לחשב את הציון הסופי של כל תלמיד ולהדפיסו”

אז זה מה שעשיתי: יש לי מבנה נתונים עם כל הנתונים מהשאלה, ויש לי קוד / פונקציות וכו’, ואם מריצים הכל מקבלים פלט עם שמות התלמידים והציונים שלהם.

האם לא הבנתי נכון?

לייק 1

סתם בשביל הכיף, הוספתי עיגול עד כדי 2 ספרות אחרי הנקודה (בעזרת כלים שכבר יש לנו, לא round שמצאתי באינטרנט ומופיעה במחברת 5)
(אבל למיטב הבנתי זה לא חלק מהתרגיל)