אי הגשה, העתקות, תעודה ומה שבינהם

שלום לכם מנהלי הקורס,

אני חייב לציין שאני נהנה מאוד מהקורס, מחזיר אותי לימי הלימודים לפני הרבה שנים.

אני לא לומד בשביל התעודה, למרות שזה ישמח אותי לקבלה. במיוחד יעזור לשיפור האגו האישי של “קשיש” כמוני.

אני גם מבין את הגישה של נגד העתקות. גם אני שם, ומכאן לעיניין.

בגלל שאני נגד העתקות, לא הגשתי בשבוע שעבר (שבוע II) חלק מהתרגילים.
לא שלא ניסיתי להספיק את הכל. ניסיתי, התאמצתי ובכל זאת לא הספקתי. ולא משנה הסיבה. יש הרבה תירוצים, אבל אני האחראי.
יכולתי להעתיק, אבל אני לא שם. ממש לא. אפילו שזה ממש בהישג יד ודי קל.

לכן, כאשר צפיתי בהכרזה כי ה"מעתיקים יקבלו “חנינה” ויזכו לתעודה, אך אני, שהתאמצתי ולא הספקתי אבל גם לא הייתי מוכן לרמות ולשלוח עבודה לא שלי / מועתקת, אני אענש על יושרי, אני לא אקבל תעודה.

שוב, למרות שלא את התעודה אני מחפש, (ואני מודה, לא יודע אם אצליח לעמוד בהמשך בקצב הקורס כי מתחילים לחזור לעבוד ויהיה פחות זמן פנוי ויש עוד כמה תירוצים בשרוול… :slight_smile:) בכל זאת מצאתי לנכון לפנות אליכם, מנהלי הקורס, בבקשה לשקול מחדש את החלטתכם משבוע שעבר על הענשת אלו שלא הספיקו להכין ולהגיש את כל התרגילים.

מקווה שתמצאו מקום לקבל את טיעוני בנושא ולדון בבקשתי לחנון גם את אלו שלא הגישו את כל התרגילים בשבוע השני.

ואסיים במה שפתחתי, אחלה קורס. אני אעשה כל מאמץ לסיים אותו ולעמוד בכל המטלות כי אני פשוט נהנה.

בברכת יום עצמאות שמח, רוני.

3 לייקים

היי רוני,

כרגע ההחלטה היא לא לתת תעודה למי שלא הגיש את כל התרגילים.
אני שמח שבחרת לא להעתיק, כי כמו שאתה יכול לראות כרגע באשכול הנעוץ – משתמשים שהעתיקו הושעו.
מעבר לזה, אני מאמין שאנשים שהעתיקו את התרגילים ולא עשו אותם בעצמם יתקשו להמשיך לבדם בשבועות הקרובים.

חשוב לי גם להגיד שאנחנו לא “מענישים” את אלו שלא הספיקו להכין ולהגיש את כל התרגילים, אלא קובעים סטנדרט גבוה ועומדים במילה שלנו לגבי הזמנים.
לא יהיה הוגן “להעניש” את אלו שטרחו מאוד להגיש את התרגילים בזמן, לאפשר הקלות בקבלת התעודה ולהנמיך את הערך שלה בשוק.

תודה על המילים החמות ועל הפידבק ובהצלחה בהמשך הקורס!

4 לייקים

ממשיך את הדיון מ אי הגשה, העתקות, תעודה ומה שבינהם:

אהלן,
קודם כל תודה על הקורס, הזדמנות מדהימה.
אני רוצה להתחבר למה שרוני כתב.

מסכים עם הגישה הלא סלחנית כלפי איחורים, העתקות, ורמאויות כאלה ואחרות.
עם זאת, הכללת תרגילים שהוגשו אך מקפיצים שגיאה בבדיקה לצידם היא בעייתית.
תרגילים שהגשתי ומקפיצים שגיאה, הוגשו רק לאחר מאמץ רב ושעות ארוכות של עבודה, בהן גם נעזרתי ככל הניתן בפורום, באינטרנט ובכל כלי אחר שברשותי.
אני חושב שניתן לצאת מנקודת הנחה שאם תרגיל הוגש עם שגיאה, או לא מלא לחלוטין זה לא נובע מעצלנות אלא באמת מחוסר ידע ובלית ברירה.
מעבר לכך שאני מבקש להתחשב בעניין זה ולא לשים בשורה אחת מקרים כאלה לצד איחורים, העתקות ואי הגשות, חשוב לי להציף דבר נוסף:
אני, וכנראה חניכים נוספים זקוקים להסבר ועזרה בתרגילים הקשים שלא הצלחנו לסיים אותם (כדוגמת האיקס עיגול והבנק 2.0, שהיו התרגילים המורכבים ביותר עד כה). אציין שהעלאתי בקשה זו בפורום לתרגול AMA.

לסיום חשבו לי שוב להביע הערכה גדולה ותודה לכל המדריכים.

לייק 1

בסוף נגלה שהתעודה האמיתית היא הידע שהרווחנו בדרך, או משהו.

5 לייקים

כמובן שזה הכי טוב מהקורס🤷

אני מצטער על הישירות ומעריך את האכפתיות שלכם, אבל זה לא נושא לדיון וזו מדיניות שבאופן חד משמעי לא תשתנה.
אלו הדרישות לקבלת תעודה. כל שאר החומרים והפלטפורמות פתוחים עבורכם בלי קשר למה סיימתם. לא ניתן תעודה עבור מי שלא עמד בכלל הדרישות.

נעשית כרגע עבודה על סרטון ה־AMA והוא יתפרסם כשיהיה מוכן :slightly_smiling_face:

3 לייקים

מקבל את ההחלטה.
הידע אכן הרבה יותר חשוב מהתעודה, ולכן מציף את בעיית התרגילים שלא מצליחים לפתור, גם לאחר כל ניסיון ועזרה. אני חושב שפתרון אופציונלי הוא הדרכה ייעודית לתרגילים כאלה באמצעות סרטונים, או לחילופין הסבר כתוב שמלווה את הפתרון.

לייק 1

אנחנו משתדלים כל שבוע לספק כמות יפה של תרגילי רשות קשוחים ומעניינים עם פתרונות, לצד סרטוני הדרכה :slight_smile:

Maybe the real certificate is the friends we made along the way :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 לייקים

על המילה קשוחים בהחלט אי אפשר להתווכח :stuck_out_tongue_closed_eyes:

היי,
עושה abuse לאשכול עם טיפה משוב פרקטי להמשיך-

יש הרבה חוסר בהירות אצל חניכים (לפחות חלק) לגבי מה צריך להגיש ומה לא, שלפי מה שאני רואה נובעת בעיקר מ:

  1. חלוקה של תרגילים לסעיפים
  2. שלבי בדיקה באמצע
  3. פונקציות שרלוונטיות בחלק אחד אך לא בהמשך (לדוגמה יצירת חשבון בנק, כביכול לא רלוונטי לחלק הסופי של התרגיל).

ברור לי שיש לצעדים הנ’'ל סיבות פדגוגיות, ולכן לא מציעה לשנות אותם. עם זאת, נראה לי שמאוד יעזור אם יהיה כתוב במסודר/מובהק בדיוק מה צריך להגיש בכל תרגיל, ובמידה ויהיו עדכונים על כך שיכתבו במקום ספציפי ומוגדר מראש.

רעיונות למימוש: (לפי סדר עדיפות לדעתי האישית)

  1. בפורום, תחת שאלות נפוצות/אשכולות הנהלה/בבאנר הכחול למעלה
  2. המחברות עצמן - מניחה שלא ריאלי כי זה דורש עריכה מחדש
  3. במערכת הגשה
  4. בסרטון תרגול

תודה מראש :slight_smile:

לייק 1

ההנחיות הן די פשוטות ולכן לא ראינו צורך להדגיש.
בגדול הן “כל מה שקשור לתרגיל בכל צורה שהיא”. עדיף להגיש משהו לא קשור מאשר לא להגיש משהו חיוני.
ליתר בטחון אצעק את זה בסרטון הפתיחה של שבוע 4. :slight_smile:
ט’נקס על הפידבק

2 לייקים