שאלות ברומו של עולם

@Yam
יש לי כמה שאלות שמטרידות את מנוחתי

  1. האם בכוונה מחברת 4 באה לפני 5 , ועם סדר התרגילים שבה, כדי שנתקל בבעיה עם פונקציה שמחזירה רשימות מצ’וקמקות, כדי ליצור הערכה טובה יותר לבעייתיות של העניין או שזה קצת מקרי?
    כמה זה לפי תכנון מראש וכמה ניסוי וטעיה?

  2. האם בכל מחזורי הקורס הקודמים גם היה פורום מהסוג הזה, ואם כן, האם היה צריך לעדכן את הדרישות לעיטורים בהתאם למספר המשתתפים? או שזה פעם ראשונה וייתכן שהמספרים יצטרכו עדכון? בכל אחד המקרים, לפי מה נעשית ההערכה למספרים הרצויים?

2 לייקים
  1. מחברת 5 היא ממש overwhelming ולא טריוויאלית, עם חומר שרוב המתכנתים המתחילים שאני מכיר לא יודעים (ובלחישה אגיד: גם חלק מהמתכנתים ששנים בשוק). העדפתי לשמור לשלב שבו יצא לנו לראות פעולות על טיפוס מיוטבילי כדי להיות מסוגל להסביר את ההבדל עם דוגמאות, ואם החניך עד אז נתקל בבעיה וראה אותה במציאות – מה טוב, הרווחנו. זו כן מחברת שעברה כבר בצורתה הנוכחית (כמעט) בלי שינויים ב־2 מחזורים לפני המחזור הזה.
  2. לא היה פורום במחזורים קודמים, שכן המחזורים הקודמים היו של (גג) עשרות אנשים. מערכת העיטורים היא מערכת נחמדה אבל אני לא שם עליה דגש. היא שם כדי לחלק צ’ופרים, אני בסדר גמור עם זה שיהיה קשה להשיג אותם :slight_smile:
2 לייקים
  1. אני חושבת שהעיטורים הם אחלה צ’ופר, ואינסנטיב מהסוג הנכון. זה רק עובד אם הם באים (לפחות בהתחלה) מספיק מהר, ובהדרגה דורשים יותר מאמץ, ונראה שזה המקרה פה. הנושא של איך לייצר פעילות בפורומים אונליין הוא מעניין בכל מקרה, ובמצב הנוכחי, כרגע 100% למידה מרחוק ותוכניות למקסם עד כמה שניתן למידה מרחוק לשנה הקרובה, ולהחזיר לקמפוסים רק כשממש חייבים, זה עוד יותר מעניין.
    הקורס היחיד שהעברתי (כחלק מצוות ההדרכה) שכלל חלק אונלייני אינטראקטיבי (בניגוד לרק פרסום/הגשת משימות אונליין וכו) נעשה בצורה גרועה מאוד, והניסיון שלו לעודד תקשורת בין המשתתפים בפורום היה נורא מאולץ ולא הוביל לתוצאה מעניינת (“חייב לפרסם לפחות פוסט אחד ולהגיב לאחד” - זה בדיוק מה שקיבלת: פרסום אחד ותגובה אחת מכל משתתף, וללא דיון אמיתי). בקיצור, אני מתעניינת במבנה הקורס לפחות כמו בלימוד החומר, ומאוד מאוד מתרשמת לטובה!
4 לייקים

לכל הפחות, העיטורים יוצרת חווית גיימיפיקציה לפעילות בפורום שיכולה להעלות את מפלס ההשתתפות, אבל מניח שזה גם תלוי במידת התחרותיות של אנשים לגבי דברים כאלה :smile:

באופן כללי, גיימיפיקציה של פעולות יחסית משמימות או רפטיטטיביות זו המגמה בתחומים רבים. יש כאן משהו שראיתי אם מעניין אותך לקרוא:

https://rapidbi.com/gamification-to-increase-employee-motivation-and-engagement/

4 לייקים

אם כבר יש פורום של דיבורים ועוד נושא בשם “שאלות ברומו של עולם”
אז יש לי שאלות שמציקות לי:

  1. כמה שבועות יש בקורס? ראיתי באיזשהוא מקום 16, אבל זו לא הייתה תשובה של איש סגל.
  2. במערכת הגשת תרגילים:
    א. הבודק האוטמטי רואה רק בעיות רווחים או שנדמה לי
    ב. האם הולכים לבדוק ידנית את כל התרגילים (אצלי בדקו בסביבות ה-5 ורציתי לדעת אם תקין)
    ג. האם אפשר להוסיף באיזשהיא דרך סטטוס של כל תלמיד. כי כרגע אני מנחשת שאני עדיין עומדת בתנאים של קבלת תעודה, אבל מפחדת להתאכזב
  3. סליחה אם הפוסט כבד מידי…
  1. יש 16 שבועות, להלן הסילבוס שפורסם כאן:
    https://board.mesicka.com/b/nP78jfvz3fq6dL2zW/course-syllabus

2.א. הבודק האוטומטי מעיר גם על ירידת שורות, הפניה למשתנים שלא קיימים ועוד ועוד, הוא אוטומטי אבל משתדרג מפעם לפעם :slight_smile:

ב. זה בסדר גמור שעדיין לא בדקו לך את הכל - יש כמה מאות אלפים של תרגילים וסגל של בודדים. כנראה שלא כל התרגילים יבדקו, אלא באופן מדגמי כזה או אחר, אבל זה לא אומר שאין לעשות אותם, אפשר תמיד ללמוד ולבדוק את הפתרון שלך באופן עצמאי ע"י הרצת קלטים וארגומנטים שונים.

ג. זה נשמע רעיון נחמד, נחכה לתגובה של מישהו מהסגל. לדעתי הזכירו היכנשהו בינות הפורום שהם יעשו בשלב מסוים מעבר על ההגשות ויכריזו על זה, אבל אל תתפסי אותי במילה

2 לייקים

שתי שאלות ‘חשובות’ נוספות:

  1. ראיתי הרבה הערות בפורומים על אות שחוזרת פעמיים לגבי תרגום המסר הסודי, לא הבנתי מה הקשר? איך נוצר מצב שחוזרים לאות שכבר עברנו עליה?

  2. באחד המקומות במחברת, היה כתוב לפתור משהו, ומיד אחרי זה הופיע הפתרון שלו. באמת ובתמים שפתרתי לגמרי לבד לפני שהמשכתי (לא ידעתי שהפתרון יופיע שורה אחרי) וכשראיתי את הפתרון, הוא היה כמעט זהה לחלוטין לפתרון המוצעת כולל כל שמות המשתנים בדיוק - ההבדל היחיד היה בשם הפונקציה בלבד, וגם זה היה דומה. אז כמובן שהרגשתי מאוד גאה בעצמי וכו’ וכו’ (לא שזה אומר הרבה) אבל פתאום חשבתי על השוואת התרגילים, וגם נזכרתי שבתרגיל קודם שהגשתי, כנראה שהיתה זהות מוחלטת בין השאלה לפתרון שהגשתי כי הבודק האוטומטי כבר סימן לי שהכל טוב (במקרה ההוא היה מדובר בלמצוא משהו באינטרנט ולהעתיק אותו להגשה, אז לא ממש הופתעתי). אני יודעת שכשאני מקבלת עבודות להגשה, יש מערכת זיהוי העתקות וכשהמערכת מוציאה התראה אנחנו מסתכלים על התוצאה הספציפית. סוג של אני חושבת שזה משהו שגם אתם בטח עושים, אבל חשבתי שאולי כדאי להעלות את הנקודה / לשאול. (קצת מתלבטת אם השאלה במקום, סה’כ יש לי אמון במערכת הקורס ואני לא ממש מוטרדת מהנקודה הזו, אז בבקשה לא לקחת את זה קשה)

  3. וגם, אם כבר בקטנוניות עסקינן, למה מיקום הנקודה, פסיק, עוד כמה קי’ס לא אותו דבר במקלדת בעברית ואנגלית (כן, אני מבינה שמספר האותיות שונה, אבל לא יכלו למצוא workaround לסיפור הזה? כל ההודעות שלי מעוטרות ב ‘ת’ ו ‘ץ’ רנדומליים, שלא לומר שסימני ה’גדול’ ו’קטן’ בדיוק הפוכים בעברית ואנגלית כך שעל כל אחד מהמקשים האלו מופיע לי ציור של שניהם ואין לי מושג באיזה מהם אני באמת מעוניינת עד שאני מנסה) (לכל אלו ששואלים את עצמם איך ייתכן שאני רק עכשיו מגלה את פרטי הטריוויה האלו - אני בד’כ עובדת עם מקלדת אנגלית בלבד, בלי מדבקות לעברית אז רק עכשיו אני שמה לב, ואני כ’כ רגילה למיקום של תווים זהים בשתי השפות באנגלית, שאני ממשיכה להשתמש בהם)

אוקיית יצא ארוך וקצת זקנים מהחבובות, מזל שאני ב’דיבורים’ אז מקווה שיסלח

בנוגע ל1 ו2:

  1. לא אמורים לחזור על אותם האותיות זה חלק מהעניין של איך לפתור את התרגיל.
  2. בתרגילים שיש אחריהם פתרון הם לא תרגילים להגשה הם תרגילים של תרגול. את אמורה לפתור את זה ואז לראות איך פתרו אותם. (זה כמו שיש תרגול שמראה איך לפתור את התרגילים).
    זה קיים כדי לעזור לנו כבר בתהליך הלמידה לראות עוד דרך אפשרית. אם יצא לך זהה מהמם ! וגם אם לא זהה אבל עובד זה מהמם :slight_smile:

מבינה, אבל גם תרגיל המסר הסודי הוא בערך שורה (אוקקי טיפה הגזמתי, אבל זה לא הרבה יותר מזה)

התרגילים האלה אכן לא כאלה ארוכים :slight_smile:
יותר נראה לי היה חשוב לסגל המטודולוגיה של להגיע לתשובות שלהם עם החומר הנלמד.

אחרי הכל כמה שלומדים יותר הכל אמור להיות יעיל וקצר יותר
I hope חחח :slight_smile:

לייק 1

אז ככה:
ראיתי על חלק כבר שענו לך אז אענה לך שרירותית.

  1. אין לך מה לדאוג אם עבודתך “דומה” לעבודות של אחרים… יש אלגוריתמים מאוד יעילים בבדיקת העתקות! לדוגמא זמן הריצה של התוכנה שלך:
    גם אם שמות המשתנים שלך זהים מאוד נדיר שהתוכנה שלך תרוץ בסדר גודל קרוב לזה של מישהו אחר…
  2. עניין המקלדת גדול וקטן - מכיוון שבאנגלית כותבים משמאל לימין ובעברית מימין לשמאל אז מה לעשות שגם הסימנים הפוכים.
  3. מיקום התווים במקלדת - את יודעת לפי מה החליטו על מיקומו של כל תו במקלדת?! (נדלן זה יקר!) לפי השימוש בתו … התו הכי שימושי נמצא במרכז המקלדת ואלה שפחות (אההמ אהממ האות z) נמצאים בצד.
    כנראה שבעברית משתמשים יותר בנקודה מאשר באנגלית… או להיפך?!

:slight_smile:

  1. לא יודעת עם מה משתמשים פה, בהרבה תוכנות מסחריות לבדיקת העתקות יש שימוש מאוד פשוט באחוזי זהות. כן, כל מה שיצא לי להשתמש עבד על תשובות שבעיקרן טקסט כך שלא היה עיניין של לבדוק משהו אחר. מבחינת הזהות כבר יצא לי לראות עבודות עם זהות יחסית נמוכה שבבירור הועתקו ועבודות עם זהות גבוהה יותר שבעיון מקרוב התברר שלא הועתקו וזה כנראה בין השאר קשור לאלגוריתם ההשוואה של התוכנה בשימוש - זהות מקומית או גלובלית ועוד כמה הגדרות ספציפיות. בכל אופן, השימוש בכאלו לימד אותי שעיון אנושי במקרה נחוץ בנוסף לזיהוי האוטומטי. (זה אולי מפתיע כמה קל לזהות טקסט מועתק בעין אנושית, גם כשהרבה מהמילים בטקסט הוחלפו). סתם כדרך אגב, העצה שלי לסטודנטים בנושא של ‘לא להעתיק מהספר’ (כשמדובר על כתיבה מדעית) זה לקרוא כדי ללמוד ולא להסתכל על הטקסט המקורי בזמן הכתיבה. זה גם דרך הרבה יותר טובה ללמוד (לעומת הכנת סיכומים כשהחומר מול העיניים) כי דורש עיבוד של החומר.

  2. במתמטיקה מקובל לכתוב באותו כיוון בשתי השפות ?

  3. קרוב, אבל לא מדויק: https://davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/general_know/כיצד-נקבע-סדר-האותיות-במקלדת-אורן
    המקרה של האות הכי נפוצה ראשונה משמש במקרים אחרים דווקא (עיין ערך the diving bell and the butterfly). ד’א, דרך מצוינת להעריך עד כמה אות נפוצה בא’ב היא שווי הנקודות בשבץ-נא (יותר נקודות = פחות נפוץ), ותנועות תמיד נפוצות יותר.
    אבל אם כבר יש נקודה במקלדת, אי אפשר לכבד את המיקום שלה? (מאמינה שאין הבדל מהותי בין השפות בכמות השימוש בנקודה, אבל האמת שאין לי מושג), כן ברור לי שמספר האותיות שונה וזה משפיע גם על זה, אבל עדיין…

שאלה חדשה:
אם מילה כתובה לא נכון במילון… האם איי פעם נגלה זאת?!
זו שאלה עמוקה יותר מכפי שחושבים במבט ראשון ולכן אני ממליץ להרהר בא שוב לפני שנותנים תשובה.

א ה ה . . . . . . !!

  1. :open_mouth:
    יש מצב שאת קרובת משפחה שלו?!

    יש לכם את אותו שם!!
    :hugs:
3 לייקים

שאלה נוספת באותו נושא:
מכיוון שכולם הוציאו מילונים, גם אני רוצה להוציא מילון על שמי ואפילו כבר התחלתי לכתוב אותו… כדי לעשות אותו שונה וייחודי מאחרים החלטתי לכתוב את המילון שלי באמצעות עט בעל דיו בלתי נראה! אחח אבוי! איך אדע מתי אזל הדיו בעט שלי ושעליי להחליף עט???

אפשר בבקשה הסבר ל מה הפירוש של התחילית
ivar בתיעוד של sphinix???
תודה

2 לייקים

תודה רבה!
:slight_smile:

לייק 1