קושי בפתירת תרגילים - מחברת 3

היי לכל הצוות המקסים ,
קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה על ההזדמנות להיחשף לנושא חדש ולקבל את עזרתכם .
הרגשתי שאני חייבת לכתוב ולהגיד שהנושא של הלולאות לא כל כך מובן לי דרך המחברות ואני לא מצליחה לפתור אף תרגיל לבד מהמחברות של השבוע השלישי .
מרגיש לי שעוד לפני שאני יודעת את הבסיס , אני כבר נזרקת למים וצריכה לפתור שאלות ברמה גבוה מה שיוצר מצב של תסכול וחוסר ביטחון .
אשמח אם יהיה אפשר לחדד את הנושא של הלולאות , נעזרתי בחבריי הקורס לפתור כל שאלה וכרגע תקועה על מחברת 2 - תרגיל הפוקימונים ואין לי מושג בכלל איך להתחיל אותו.
חייבת לציין ששבוע 1+2 עברו לי בצורה חלקה יותר יחסית לשבוע 3 כי התרגילים היו “מפורקים” יותר , לדוגמא בשבוע 2 שלמדנו פונקציות אז הוראות התרגילים היו צרו פונקציה שמתנהגת בצורה מסוימת, היו ממש הוראות מופשטות ביחס לתרגילים בשבוע השלישי שצריך ממש לנתח את ההוראות ולתכנן דרך פיתרון , מה שעוד יותר מקשה שאין לך בסיס חזק .
אני משקיעה שעות רבות ביום ללימוד השפה מסכמת את כל החומר במחברת , חוזרת על החומר ומיישמת כמה שניתן ולכן מאוד חשוב לי להצליח בקורס ולהתקדם.

סליחה על פריקת התסכול.
סופ"ש נעים , רותם חזן

היי @rotem.hazan01,

תודה על הפידבק, הוא חשוב לנו ואנחנו לוקחים אותו לתשומת ליבנו.
אנחנו עובדים על להוסיף תרגילי רשות נוספים לשבוע 3 שיפורסמו כבר ביום ראשון, ואני מקווה שהם יעזרו לך להבין את החומר.
מעבר לזה, נפרסם חומר מצולם על לולאות כדי לתת לך עוד זווית הסתכלות על הנושא.

– ים


עריכה – בנוסף לכל מה שאנחנו נעשה כדי שתרגישי בנוח, אני מרגיש חובה להוסיף כמה מילים:

להיעזר בחברים כדי לפתור תרגילים זה משהו שביקשנו לא לעשות.
בלי להיכנס יותר מדי לפדגוגיה של הקורס, התרגילים בנויים באופן מדורג שאמור לבנות אצלך הבנה בצורה סופר עדינה.
בכל פעם שמישהו עוזר לך לפתור תרגיל, הוא חוסך ממך רגע “אהא!” שבונה אצלך המון תובנות קטנות חשובות.
עברו יומיים מאז פרסום המחברת. יומיים זה זמן סביר לחלוטין לנסות לישון על נושא כמו לולאות ולהיאבק בו לבד. ביומיים האלו אין שום סיבה לבקש עזרה חיצונית גם אם התרגילים נראים לך סופר קשים.
ברגע שמישהו עזר לך את מגיעה לשיעורים המתקדמים יותר, ויתכן שגם לשבועות הקשים יותר בעתיד, בלי כל התובנות שפיזרנו לך ושהיית אמורה להגיע אליהם באופן עצמאי בתרגילים הקודמים.
בשלב הזה, את מגיעה עם ארגז כלים ריק לתרגיל של הפוקימונים והסיכוי שלך להצליח אותו הוא נמוך לאללה ולא באשמתך, אלא פשוט כי אין לך איך להתמודד איתו בלי עוד עזרה חיצונית (שבתורה תגביר עוד את הפער).

ולכל החבר’ה האחרים שקוראים, אני חוזר ומבקש מכל האנשים שמשתתפים בקורס:
אל “תעזרו” אם אתם לא יודעים איך. זה מרגיש טוב לסייע למישהו אחר, אבל זה פשוט בבחינת לתת מכשול בפני עיוור. אתם מרגישים טוב עם זה שהצלחתם לפתור ומשאירים את האדם השני עם דג במקום ללמד איך לדוג.
אין לי דרך להשתלט על כל ערוצי התקשורת של הקורס ולעצור את זה. מי שרוצה לקבל פתרונות מודרכים ישיג אותם בסופו של דבר. פשוט חבל לי עבור אנשים שמנסים ללמוד, מרגישים שככה הם יבינו פייתון טוב יותר ויגלו רק בשלב הרבה יותר מאוחר שהשיטה הזו בדיוק ההיפך מעובדת.

3 לייקים

היי ים ,
תודה על התייחסותך .
חייבת לציין שאני לא מעתיקה מחבריי הקורס את הפתרונות .
אני חושבת על דרך פתרון לכל תרגיל לבד , אבל מתקשה מאוד לממש את זה ולהפוך את זה לפייתונית , אז שם אני נדרשת קצת יותר הכוונה והדרכה ( אתן דוגמא , בלולאות ברוב התרגילים אנחנו רוצים לחזור על הלולאה מספר פעמים ומשתמשים בהגדת משתנה למשל counter , זה משהו שאני אישית לא מכירה כי אין לי ידע קודם , וגם לא הוסבר עליו במחברות , אז בהרבה תרגילים מה שהיה חסר לי בידע זה לדעת איך להשתמש בו ומה מטרתו בכל תרגיל ותרגיל) , וכשאני מבקשת עזרה אני מבקשת לא לגלות לי את הפתרון , רק לנסות לכוון אותי בפתירת התרגיל. אני לחלוטין מסכימה עם מה שרשמת , אבל על מנת לבנות בסיס חזק צריך להתחיל מלמטה ולאט לאט לעלות , לי זה קצת מרגיש שאני מתחילה יחסית מגבוה ( תרגילים ברמה גבוה ביחס לידע שיש לי ) ואז אני לא מצליחה לפתור את התרגיל ומתקשה לחשוב על דרכי פתרון.
אמתין לתרגילים נוספים לשבוע השלישי ואולי אתחיל מהם לפני שאתקדם במחברת על מנת לבסס את הידע הבסיסי.
תודה רבה רבה , מעריכה זאת מאוד.
רותם

לייק 1

דווקא counter זו דוגמה מצוינת למשהו שחניכים צריכים להגיע אליו לבד, בלי שום עזרה חיצונית :slight_smile:
בכ"מ, מחכה לשמוע ממך מה קורה אחרי עוד קצת תרגילי חיזוק שננגיש בפורום מחר.
בהצלחה בהמשך הקורס!

היי ים , מתי אתם מעלים את תרגילי החיזוק ?
ותודה על הסרטון אתמול , זה חידד לי עוד קצת את החומר :slight_smile:
רותם