שאלה 23, סכום מספרים

ראיתי שהשאלה הזאת מוגדרת כמאוד קשה והיא לא חובה, אבל בכל זאת אני מנסה לפתור אותה.
חשבתי להשתמש בפונקציה שמשתמשת בעצמה אבל כנראה שזה לא עובד ככה או שאני לא יודע איך להזין את זה כמו שצריך. בקיצור, אני לא מצליח לחשוב על דרך ללא השתמשות בלולאות (שעוד לא למדנו)
השאלה שלי היא כזאת: האם זה מתקבל על המדריכים “להגדיל ראש” ולהשתמש בחומר שעוד לא הגענו אליו? (במקרה הזה לולאות)

אם זה לא משהו שאני אמור לעשות, אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי עם איזה קצה חוט לתרגיל הזה.

תודה!

אמרו שלא ניתן להשתמש בחומר שלא נלמד, אבל פונקציה שקוראת לעצמה נשמע מעניין :slight_smile:
זה הכיוון
עריכה: קראתי את ההודעה מתחת ולא הכרתי שזה משהו מיוחד… פשוט ניסיתי ועבד - אם אסור להשתמש אז גם אני צריך לחשוב על פתרון אחר :rofl:

טומי,
פונקציה שמשתמשת בעצמה = פונקציה רקורסיבית.
זו אכן השיטה לעשות זאת וגם את זה טרם למדנו.

למה טרם נלמד?
למדת לייצר פונקציה
ולמדת לקרוא לפונקציה

מה חסר?

לייק 1

צודק שעקרונית אנחנו יכולים לעשות את זה.
ובכל זאת, הנושא של חשיבה רקורסיבית הוא מסובך למי שטרם התנסה בה, כמו כותב הפוסט.
במהלך הקורס נלמד להשתמש ברקורסיה כמו שצריך ולזה התכוונתי.

לייק 1

אשמח לראות איך ממשים את העצרת הזאת בלי רקורסיה.

בלי ריקורסיה תצטרך לולאה

לייק 1

היי,

אנחנו אוסרים להשתמש בחומר שלא למדנו – כמו לולאות, דקורייטורים או כל קללה אחרת שלא תבוא :slight_smile:
אם הצלחתם להרכיב מהחומרים הטכניים שכן למדנו (כמו פונקציות) משהו שכן עובד עבורכם (אהמרקורסיותאהמ) – מצוין. זה נכון שזה מאוד לא פשוט, אבל זה בדיוק מה שכתוב מעל השאלה. שזה מאוד לא פשוט.
זה בסדר גמור לא להצליח את השאלה הזו, ואני לא אתפלא אם רוב מי שהצליח אותה קרא באינטרנט או הגיע עם ידע מוקדם. לצד זה אני מכיר חברים שללא ידע מוקדם הצליחו והעידו שהאתגר היה להם נחמד מאוד.

הכל לגיטימי, ושווה להגיע לשאלה הזו כשאלת בונוס אחרי שסיימתם את כל שאר ההגשות :slight_smile:

2 לייקים

ים, זה לגיטימי להשתמש ברקורסיות בתרגיל הזה למרות שלא למדנו את הנושא?

כן, זה מה שכתבתי בתגובה שציטטת :slight_smile: