שימוש בכלים ש"לא למדנו"

למען האמת אני פותר את התרגילים בשביל הכיף , עשיתי בעבר כמה קורסי פייתון ביודמי כך שיש לי טיפה רקע.
אני מאוד נהנה מהתרגילים ומהמחברות וישר כח על העבודה הנהדרת שלכם.
בכל אופן הרבה פחות כיף לי להתמקד רק בדברים ש"למדנו" , ולפתור דברים רק בדרך מסוימת כאשר פייתון מאפשרת דרכים רבות.
אני אוהב להגיע לדברים בדרך קצרה ומהירה ולא אוהב חיים קשים.
אני לא חושב שתכונה זו תהפוך אותי למתכנת פייתון פחות טוב.
אז גם אם לא אוסמך על ידכם תודה רבה על הקורס וההשקעה , אני באמת חושב שהקורס איכותי ומצויין.
אני מקווה שיהיה לי זמן להמשיך לפתור , גם אם הפתרונות לא יהיו “מוכרים” כפתרונות על ידכם.
אני מניח שכשנגיע לסוף הקורס \ לעבודה בתחום - אף אחד לא מעניין אותו מה “למדנו” ומה לא , אלא האם אתה יודע לפתור את הבעיה העומדת לפניך.

לא מהצוות אז אין לי אינטרס :slight_smile: לדעתי זו חשיבה בעייתית בעיקר מסיבה אחת פשוטה - אם אתה מתעניין בתכנות, ייתכן שתיתקל בשפות נוספות שבהן אי אפשר לעשות את כל קיצורי הדרך הנפלאים שפייתון מאפשרת לנו. דווקא לעבוד עם הדברים הבסיסיים לא רק עוזר להטמיע אותם, אלא גם מאפשר לדעת איך להתמודד בהמשך בלי הכלים החזקים שלא תמיד נמצאים ברשותנו

4 לייקים

היי, תודה רבה על הפידבק! :slight_smile:

אני חושב שהתכונה הזו תהפוך אותך למתכנת פייתון פחות טוב.
יש לפעמים אתגרים בחיים שנוצרים מחוסר בכלים. רוב הראיונות בשוק, לדוגמה, מאפשרים לך לענות על שאלות בלי היכולת לחפש באינטרנט. זו הגבלה מאוד משמעותית שמקשה מאוד על פתרון של רוב התרגילים שאני מכיר.
אז אם יש בקורס שאלה על לממש פונקציה שמוצאת את המכנה המשותף הגדול ביותר בין שני מספרים ואתה תגיש לי תרגיל שמשתמש ב־math.gcd, אני כבודק שיש לו עוד 1,000 תרגילים בקנה לבדוק די אתאכזב. למה?

  1. בבירור לא ענית על התרגיל. ענית על תרגיל אחר שאתה יצרת לעצמך
  2. הוספת לי עומס (קוגנטיבי ופיזי) כבודק
  3. לא לקחת את האתגר האמיתי שניסיתי להעביר לך בתרגיל, ולא מימשת את המטרה שלו.

אם סתם בא לך לפתור תרגילי פייתון – זו פשוט אינה הפלטפורמה המתאימה. התרגילים שלנו נבנו מתוך מטרה פדגוגית מובהקת של יצירת הבנה מדורגת עבור אנשים שאין להם רקע בתכנות.
אני מזמין אותך להתנסות בעשרות אתרים אחרים שמציעים את החוויה הזו – Codewars, Project Euler, Edabit וכד’.

בהצלחה בהמשך!

6 לייקים

למדתי מיודמי גם ג’אווה סקריפט , זה נכון שאין שם את הקיצורי דרך הנפלאים שפייתון מאפשרת - נניח ליסט קומפרהנשן שאני מאוד אוהב , אבל גם שם יש קיצורים אחרים.

נכון, אבל ברגע שאין לך את קיצורי הדרך האלה - אתה כבר תצטרך לחפש חדשים או לעשות באופן ה"בסיסי" שבו אנחנו נדרשים כרגע. חוץ מזה שבשפות יותר low-level אין קיצורים שימושיים כל כך.
אני מבינה אותך וגם אני בשלב שכרגע אני יודעת את כל מה שמלמדים - אבל בעיניי זה חלק מהכיף לחשוב איך לעשות את זה בלי התותחים הכבדים שיש לנו. זה גם יעזור ברגע שנגיע לשלב שבו אני כבר לא מכירה כלום מהחומר, כי כבר תהיה לי הבנה של איך מצפים שאני אשתמש במה שלימדו אותי רגע לפני כן ומה הכיוון.

לייק 1

עצם זה שאולי ידעתי שיש math.gcd וידעתי לחפש וליישם פונקציה נכון , לדעתי זו מיומנות לא פחות חשובה מאשר לחשוב על האלגוריתם.
(אגב , במקום הגישה של אותם מראיינים , הייתי מציע גישה שמביאה בחשבון את זה שיש אינטרנט ויש חיפוש)
ולמען האמת , אפילו שזו לא הפלטפורמה המתאימה לפתור סתם תרגילי פייתון , נהניתי לפתור - למשל התרגיל עם המדרגות מס , התרגיל עם הauth של הבנק במחברת 7- אני בטוח שבהמשך זה יהיה מעניין יותר.
לכן אשמח להמשיך להשתתף בקורס , גם אם לא אוסמך.
תודה ענקית על הקורס , אתם באמת עושים כאן דבר ענק.

לדעת לחפש באינטרנט זה סופר חשוב - אין ספק.
אבל, מן הסתם לא כל מה שתתכנת יהיה כבר באינטרנט נגיש (אחרת לא ישלמו לך על לתכנת את זה!), ולכן גם חשוב לראות שאתה מסוגל לחשוב בעצמך על דרך מימוש טובה ויעילה ולבצע אותה. אם אתה לא יכול לכתוב בעצמך פונקציה שמחשבת gcd - איך תתכנת דברים מורכבים שהם חלק מפרויקט של עשרות אלפי (או מאות אלפי, או אפילו מיליוני) שורות קוד?

לייק 1

יקירי, אנחנו יכולים להסכים או לא להסכים על גישה של מראיינים או על החשיבות של יכולת החיפוש, אבל:

  1. לצד יכולת חיפוש שהיא חשובה, יש גם יכולת פתירת בעיות שהיא חשובה. אלו שתי יכולות נפרדות, וכל אחת מהן נבדקת בנפרד. בשבועות האלו של הקורס מה שחשוב לנו לבדוק ולשפר זה ספציפית את היכולת השנייה. אני באופן אישי אתלהב הרבה יותר ממישהו שעלה לבד על מיון מיזוג מאשר ממישהו שהעתיק והדביק את האלגוריתם של Timsort לקוד שלו.
  2. יש עובדות בעולם. כאחד שראיין עשרות רבות של אנשים ושהתראיין לעשרות של משרות, העובדה בשטח היא שבמעט מאוד ראיונות יתנו לך גישה לגוגל, גם אם אתה לא מרוצה מהרעיון וחושב שזו היכולת הכי חשובה עבור מתכנת.

בכ"מ זה אינו ויכוח – המטרה של הקורס היא לפתור באמצעות הכלים שהוענקו בקורס :slight_smile:
בהצלחה בהמשך!

4 לייקים

אני אנצל את הנושא הזה להעלות נקודה שממש בלטה לי השבוע,
למרות שאני בא עם רקע בפייתון התירגולים של השבוע הזה דרשו לא מעט מחשבה ו"לשבור את הראש" כשחלק מהקושי בא בתוך המקום שמותר לנו להשתמש רק בכלים שלמדנו.
חייב להודות שבהתחלה זה קצת תיסכל אותי אבל זה ממש גרם לי לשבת להפעיל את הראש ולבנות לוגיקה.(גם אם לוגיקה פשוטה)
ובנוסף היה את החומר של מחברת 6 שממש הפנה אותנו לנבור ולחפש חומרים חדשים(שזו יכולת שגם צריך לפתח).
שורה תחתונה בעיניי בצורת הלימוד הזו מרוויחים לא רק ידע על כלים בפייתון אלא גם מחדדים את החשיבה ואת צורת ההסתכלות על בעיות - שזה האתגר הגדול בתיכנות, לא?
מצפה לחומרים של שבוע הבא,
תודה.

3 לייקים