הצעות ייעול קלות למערכת הגשת התרגילים

הייתי צריך לרשום את זה קודם אך מוטב מאוחר מלעולם לא :

  1. למרכז את הכותרת “תרגילים”
  2. להוסיף מתחתיה קישור לסרטונים שלך בנושא העלאת התרגילים (זה וזה)
  3. להוסיף קישור לפורום שמסביר איך מעלים את התרגילים (זה)
  4. להוסיף קישור/ים לתקלות העלאה ודרך פתירתם שהועלו בפורום ו/או לעשות FAQ על שאלות שחוזרות על עצמן.
  5. להוריד את לחצן ה"שלח" לצד כל תרגיל לא פתור, ולעשות כפתור “שלח” מרכזי אחד, ולשנות את מה שרשום לצד התרגילים הלא פתורים ל"לא נשלח קובץ" (או משהו בסגנון)
(למה ? בגלל שאנשים מתבלבלים (וקצת בצדק בגלל הדרך שזה מוצג באתר) וחושבים שצריך להעלות כל מחברת/תרגיל בנפרד וכדו’)

יתרונות בישום הצעות אלו :

  1. יתרום לארגון ולסדר באתר
  2. יתרום לארגון ולסדר בראש התלמידים
  3. יפחית לחץ בפורום בנושא
  4. יפחית לחץ מהסגל

@Yam

אפשר תוספת?
להוסיף תיבת טקסט כדי להזין פתרונות ידנית במקום להעלות קובץ… להעלות קבצים זה טרחה וזה לפעמים פשוט יותר פשוט לעשות העתק-הדבק ולשגר :slight_smile:

לייק 1

וואו הצעה מעולה. (-:

היי. לקחנו בחשבון את ההצעות, מוזמנים להציע עוד :slight_smile:
נשתדל לשפר בקרוב.

לייק 1

אז עוד תוספת קטנה ולא כזאת חשובה או קריטית אבל נחמדה: הערות חיוביות יסומנו בירוק ולא באדום. אני יודעת שזה טיפשי אבל לצבעים יש קונוטציות ולראות אדום על תרגיל עם הערה חיובית זה מלחיץ חח :slight_smile:

5 לייקים

זה רעיון מצוין אבל עלול לקחת מהבודקים קצת יותר מדי זמן :slight_smile:
הסבר: ציפינו ל־12,000 תרגילים וזו אכן כמות התרגילים שהוגשה. אנחנו לא מצליחים כרגע להדביק את העומס, ופיתחנו שיטות ייחודיות לנו לבדיקת תרגילים מהירה.

דוגמאות:

  1. את רוב התרגילים אנחנו בודקים רק בשימוש במקלדת
  2. יש לנו תפריט של הערות נפוצות שאנחנו עושים בו שימוש תדיר.
  3. יש לנו בודק אוטומטי שרץ מיידית על התרגילים המוגשים ומכניס הערות שנוגעות ל־styling שהוא יכול למצוא לבד.

הרעיונות האלו הורכבו מתוך ההבנה שמספיק חיסכון של 7.2 שניות לתרגיל בממוצע, וחסכנו לבודקים יממה שלמה (24 שעות)!
אנחנו עדיין לא עומדים בעומס כרגע כרגע ואנחנו מנסים להפחית את המורכבות של הבדיקה ולא לסבך אותה :slight_smile:
מקווים שבשלבי ההמשך זה יהיה פיזיבילי

2 לייקים

היי ים :slight_smile:
ראיתי שכתבתם שאתם מנסים להפחית את המורכבות של הבדיקה ולא לסבך אותה, אבל יכול להיות שהדבר הבא כן יחסוך לכם זמן בסופו של דבר:

נכון לעכשיו, המערכת האוטומטית מציעה תיקון שנוגע לstyling למשל. הבעיה היא שהיא מציעה רק אחד כזה בכל זמן נכון.
יצא לי לתקן משהו ואז לגלות שיש עוד בעיית styling.

אני מניח שיש אנשים שלא עושים את הבדיקה הזו בפעם השנייה, וגם מניח שכשל בעיות הstyling פתורות אז נוח לכם יותר לעבור על תרגילים, אז אולי זה יחסוך לכם זמן :slight_smile:

עוד הצעה קטנה למקרה שלא חשבתם על זה:
אני מניח שמתוך 4,000 אנשים, יש כמה שיכתבו קוד זהה לגמרי.
אם אחד הבודקים כבר הגיב לקוד של מישהו אחד, אולי אפשר לתת את אותה התגובה לשאר האנשים שהגישו קוד זהה.

תודה רבה על הכל,
עמרי

יש לנו כזה :slight_smile: מתכננים לשכלל אותו אפילו ולדאוג שיזהה קודים מאוד דומים ולא רק זהים לחלוטין

בנוגע ל־styling – זו לא מערכת שלנו וכרגע זה out of scope לנסות לשפר אותה.

ט’נקס על הפידבקים והרעיונות :slight_smile:

דווקא לי יותר נוח לפתור את כל התרגילים במחברת ואז פשוט לגרור קובץ לתיבה.
יותר הגיוני לכתוב בתחילת התרגיל upload מאשר להעתיק ולהדביק כל תרגיל בנפרד.

אל דאגה, לא נחליף – פשוט נממש עוד אופציה (:

לייק 1

הצעה שיכולה לחסוך זמן רב לבודקים וגם לעזור לחניכים:

לממש בדיקה אוטומטית פשוטה שמשווה בין פלט רצוי לפלט מצוי. כך יהיה אפשר לתת לבודקים לבדוק ידנית רק תרגיל או שניים למשל שהם חשובים מאוד לדעתם ועל כל השאר לתת פידבק אוטומטי שאומר מה טעות ומה לא. אפשר להסתיר חלק מהבדיקות מהחניכים או לחשוף את כולן לשיקולכם. זה יצריך קצת תוספת פירוט בחלק מההנחיות על מנת שיהיה אפשר לדעת לאיזה פלט אחיד לצפות, כמו גם כתיבת מספר test cases לכל תרגיל, ומהחניכים זה יצריך דיוק רב בהדפסות - אבל כך יהיה ניתן לחסוך המון זמן לבודקים וגם לתת פידבק מועיל לחניכים.

אני יודעת שאתה (וכנראה כל הסגל) דוגלים ב"לנסות לבד" ואני מבינה את הסנטימנט מאחורי זה, ואשמח אם בהערות לאחר בדיקת תרגיל, לא רק יצביעו על הטעות - אלא גם יגידו איך לתקן.
אם תכין לי המבורגר, ואני אקח ביס ואגיד “וואלה, לא טעים.” זה לא יתרום ליכולת הכנת ההמבורגרים העתידית שלך - לא תדע מה צריך תיקון. אולי זה היה מלוח מדי? אולי היה חסר מלח בכלל? אולי זו בכלל מידת העשייה?
לי אין רקע בתחום בכלל, הערות כאלו לתיקון מאוד מאוד יעזרו לי בלהבין איך ניגשים בכלל לתרגיל/לבעיה.
ואז, אחרי שלקחתי את הביס הראשון מההמבורגר שהכנת לי שלא היה לי טעים, ואגיד לך “זה צריך עוד 5 דקות על המחבת” - אתה תדע שהמבורגרים צריכים את הזמן שאתה חשבת שהם צריכים + 5 דקות.

מקווה שתיקח לתשומת לבך, ואם לא - מקווה שלפחות התחברת לזה שהשתדלתי לתת דוגמאות כמו שאתה אוהב לתת:slight_smile:

תודה על הפידבק :slight_smile:

אני אמנם אוהב אוכל, אבל אני שף ואני רחוק שנות אור מלהתיימר ללמד מישהו על אוכל :slight_smile:
אני רק יודע שבהוראת תכנות הערות מכווינות שנותנות לחניך להתאמץ ולשבור את הראש לבד הן יותר טובות מפתרונות אפשריים.
אם קיבלת משהו שלדעתך סתום לחלוטין ולא מאפשר לך להתקדם – אשמח לקבל את הדוגמה הספציפית, להתייחס אליה ובמידת הצורך לדבר עם החונך ולשפר את ההערות בעתיד.

תודה! חושבים על זה כבר הרבה זמן, פשוט טריקי מאוד מבחינת מימוש (פותח אפשרות לבעיות אבטחה ומצריך הרבה עבודה של מימוש טסטים).
מקווים להצליח להכניס בהמשך הקורס :slight_smile:

לייק 1

תודה על התגובה המהירה!
לפי מה שאני רואה, לפחות בקבוצת הוואטספ של הקורס, הרוב המוחלט של התלמידים הם אנשים שבאים כבר עם רקע בתכנות (לפחות יודעים שפה אחרת), מתמטיקה, חלק ממדעי המחשב.
בשבילי, מישהי שבאה לעולם הזה והוא לגמרי חדש בשבילה, שכל החיים למדה פסיכולוגיה, הסטוריה, תנ"כ וספרות - הערות מכווינות לא עוזרות לי כי אני לא מבינה “מה אתם רוצים”.
אם נחזור להמבורגר, זה כמו שאגיד “הטיגון לא היה טוב” - יש כמה אפשרויות, הוא היה ארוך מדי, הוא היה קצר מדי, על אש גדולה, אש קטנה וכו’.

ושוב, אני לגמרי מעריכה את זה שהקורס הזה ניתן בהיקף שלו ועוד בחינם, ושגם לא ציפיתם לכל כך הרבה תלמידים…
מקווה שאולי הייתה דרך ליצור שיח בין התלמיד לבין מי שבודק את התרגילים שלו, אולי דרך מערכת הגשת התרגילים עצמה?

הכל טוב ירדו, זה דיון חשוב :slight_smile: אין תחושות שליליות.

הערה של “הטיגון לא טוב” יכולה לגרום לחניך לגרום לקרוא על טיגון ולנסות טכניקות טיגון שונות. הערה של “גזרים מטגנים ב־170 מעלות” פשוט תתן לחניך גזר במקום לתת לו חכה.


אני כבר שנים מלמד אנשים בלי רקע, וההארות שלי בעניין מה שכתבת:

  1. חניכים שבאים עם רקע מוקדם נוטים להיות קולניים יותר
  2. חניכים שבאים בלי ידע מוקדם נלחצים מזה שיש אנשים עם רקע מוקדם, ובגלל סעיף 1 הם נוטים להאמין שהם בעמדת מיעוט בזמן שהם לא.

כרגע אנחנו מעדיפים לא ליצור שיח בין החניך למדריך.
זה גם יצור עומס יותר פסיכי ממה שקיים כרגע על המדריכים, וזה גם לרוב לא באמת נחוץ. הפורמט כרגע הוא “תנו לחניך הערות והוא יכול לקחת מה שנראה לו חשוב”.

לייק 1

פיצ’ר ריקווסט חדש: בגלל שהתרגילים לא נבדקים ביחד, לפעמים קשה לדעת אילו תרגילים נבדקו לאחרונה ועל אילו כבר הסתכלת. יהיה נחמד אם תהיה הדגשה של תרגילים שעברו בדיקה אך עוד לא נצפו ע"י החניך (לדוגמא: צבע שונה לכפתור “לבדיקה”). ברגע שהחניך פותח את התרגיל הבדוק, צבע הכפתור יחזור לצבע הדיפולטי :slight_smile:


(לא קריטי ה"חדש", זה רק לצורך הדוגמא)

אגב, תודה על הוספת ארכיון התרגילים וכפתור העלאת התרגילים!

3 לייקים

היי @Ode – זה חלק מפיצ’ר אפילו גדול יותר שאנחנו מתכננים של נוטיפיקציות לחניכים :slight_smile:
אנחנו על זה אבל כרגיל, עלול לקחת קצת זמן וכו’

לייק 1

קול, תודה :+1: (ואמאלה אתה מגיב מהר)

לייק 1

גם ככה עובדים על הקובץ. נראה לי יותר מסורבל לעשות העתק הדבקים. לכל תרגיל זה יותר עבודה מלהעלות פעם אחת את הקובץ עם כל התרגילים שבו.

דמייני למשל את זה על מחברת 7 של שבוע 2.
זה פי כמה יותר פעולות